[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
درباره پژوهشکده هنر::
مقالات در دست انتشار::
فهرست داوران::
::
ISSN: ۲۲۵۱-۸۶۳۰
 e-ISSN: ۲۲۵۱-۹۹۷۱
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..

نمایه کلیدواژه ها

تمام نسخه ها
:: آئین خنیاگری، فتوت نامه، توصیه اخلاقی، مطالعه تطبیقی پیوندهای آیین خنیاگری با آیین جوانمردی [دوره 1، شماره 1]
:: آدورنو، نظریه زیباشناختی، میمسیس، عقلانیت، سوژه، ابژه، بیانگری مفهوم «میمسیس » در نظریه زیباشناختی آدورنو [دوره 1، شماره 3]
:: آرنوفسکی جایگاه برخی از اندیشه‌های فلسفی شرق بر سینمای هنری غرب: بررسی موردی فیلم «سرچشمه» ساخته‌ی دارن آرنوفسکی [دوره 5، شماره 19]
:: آسیب‌شناسی سوگ‌نامۀ زندگی، هنر، و مرگ ادوارد مانه نقاش پیشگام مکتب امپرسیونیست فرانسه در قرن نوزدهم ازدیدگاه روانکاوی زیبائی‌شناسی [دوره 4، شماره 17]
:: آلن بدیو، فلسفه، هنر، حقیقت، تفسیر، عقیده آلن بدیو و انکار جایگاه تفسیر در نسبت میان فلسفه و هنر [دوره 1، شماره 4]
:: آیدین آغداشلو مقایسۀ تطبیقی نظریۀ استعارۀ مفهومی در شعر و تصویرگری با نگاهی به غزل «ما ز بالائیم و بالا می‌رویم» مولانا با تصویرسازی آیدین آغداشلو [دوره 5، شماره 18]
:: آیکونوگرافی، دانش نقش مایه ها، شاهنامه بایسنقری، شاهنامه طهماسبی، نگارگری بررسی نقش مایه های آیکونوگرافیک از ورای دو شاهنامه بایسنقری و طهماسبی [دوره 1، شماره 3]
:: آیین نامه، مسابقات معماری، نظارت، نظام های بازخورد، راهبردها رویکردی تحلیلی به عملکرد برگزاری مسابقات معماری در ایران [دوره 2، شماره 5]
:: ابن خلدون. مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر رشد و توسعهٔ هنرها بر بنیان نظریهٔ جامعه‌شناسی هنر ابن خلدون [دوره 13، شماره 53]
:: اتوپیا و دیستوپیا نگاهی به آثار زدِ زیسلاو بکِسینسکی، در عالم دیستوپیا (با تأکید بر سبک سوررئالیسم و فانتاستیک رئالیسم) [دوره 4، شماره 16]
:: اثر هنری جوهره مثالی حکمت و هنر اسلامی و نقش سنت در آن [دوره 4، شماره 16]
:: اثر هنری تفکر تأملی از نگاه هیدگر و اندیشه شاعرانه در نگاره‌های پل کلی [دوره 5، شماره 18]
:: اجرای فرهنگی استتیک پرفورمنس در تعزیه و تماشاگران زن [دوره 2، شماره 9]
:: احساس نمادبودگی اثر هنری: تبیین نظریه نمادپردازی سوزان لنگر [دوره 4، شماره 16]
:: اخلاق جهانی بعد زیباشناختی و قاعده طلایی؛ نگاهی به تعامل هنر و اخلاق در اندیشه هربرت مارکوزه [دوره 3، شماره 12]
:: ادراک نسبت بدنمندی عکاس و خلق اثر عکاسانه از منظر موریس مرلو-پونتی [دوره 10، شماره 41]
:: ادراک دیداری ساختار بصری تایپوگرافیِ پوسترهای نسل چهارم و پنجم طـراحان‌گرافیک ایران از منظر ادراک دیداری گشتالت [دوره 12، شماره 49]
:: ادراک زیباشناختی گذار زیباشناسی از امر زیبا به ورطه مفاهیم زیباشناختی [دوره 2، شماره 7]
:: ارادۀ معطوف به میل. تبیین مؤلفه‌های زیبایی‌شناختی هنر و جایگاه هنر و هنرمند در فلسفۀ کی‌یرکگور [دوره 13، شماره 52]
:: ارزش زیباشناختی دیدگاه اخلاق گرایان میانه رو در باب نسبت ارزش زیباشناختی با ارزش اخلاقی در هنرهای روایی [دوره 4، شماره 16]
:: ارنستو نتو مبادی پدیدارشناسی هرمنوتیک در چیدمان تعاملی «وقتی چیزی رخ نمی‌دهد» اثر «ارنستو نتو» [دوره 4، شماره 15]
:: از آن خودسازی واکاوی مفهوم «استفادۀ منصفانه» در هنر معاصر با بررسی پرونده‌های حقوقی جف کونز و ریچارد پرینس [دوره 10، شماره 39]
:: ازدواج شاعر روایت‌شناسی میمتیک و دایجتیک: مطالعۀ تطبیقی سرگذشت مرد خسیس اثر آخوندزاده و ازدواج شاعر اثر ابراهیم شناسی [دوره 12، شماره 48]
:: استتیک، هنر، وجود، حقیقت، زیبایی، مرگ هنر تاریخ استتیک به روایت مارتین هایدگر [دوره 1، شماره 4]
:: استیون هال مطالعه تطبیقی پدیدارشناسی معماری در نظریات یوهانی پالاسما و استیون هال [دوره 8، شماره 33]
:: اسطوره ویدئوآرت، آستانگی، عرفان (واکاوی چند کهن الگو در آثار بیل ویولا) [دوره 9، شماره 36]
:: اسطوره، واقعیت، پدیدارشناسی، فهم، امر قدسی بررسی مفهوم اسطوره در سنت اسلامی - تأملی در وجوه تمایز معنای قرآنی و فهم پدیدارشناسانه از اسطوره [دوره 1، شماره 2]
:: اعلان‌های (پوستر) اسماءالحسنی واکاوی کارکردهای ارتباطی در تایپوگرافی (اعلان‌های اسماءالحسنی در ایران) با رویکرد نظری یاکوبسن [دوره 9، شماره 35]
:: افسون‌زدایی مفهوم خودآئینی هنر از منظر بنیامین و آدورنو [دوره 3، شماره 12]
:: افلاطون رابطه هنر و اخلاق در رساله مینوی خرد و مقایسه آن با دیدگاه افلاطون [دوره 4، شماره 14]
:: الگوهای زبانی آموختن از هایدگر: پدیدارشناسی در معماری تأثیر فلسفۀ هایدگر در نظریه‌پردازی معماری: هویت مکان در نظریات کریستین نوربرگ شولتس و کریستوفر الکساندر [دوره 6، شماره 25]
:: امام محمّد غزّالی. هنر متعالی، هنرمند و مخاطبِ هنر والا از منظر امام محمّد غزّالی [دوره 12، شماره 48]
:: انتزاع نامحسوس. تخیل معقول از منظر ابن‌سینا و بازتاب آن در طراحی صور مرکب نگارهٔ پنهان‌شدن حضرت زکریا در داخل درخت [دوره 12، شماره 48]
:: انقلاب فصول. واکاوی نسبت میان انقلاب فصول تائوئیسم و میزانسن در سینمای چین با تأکید بر خانهٔ خنجرهای پَران (۲۰۰۴) ژانگ ییمو [دوره 13، شماره 53]
:: ایران باستان تأمّلی در مبانی فکری شکل گیری مساجد چهار ایوانه در دوره سلجوقی درمعماری ایرانی [دوره 2، شماره 7]
:: این یک پیپ نیست خوانش روانکاوانه نمایش‌نامه «این یک پیپ نیست»، نوشته سیدمحمد مساوات با تکیه بر آرای ژک لکان [دوره 10، شماره 41]
:: باربارا کروگر کاربرد بلاغت دیداری برای رمزگذاری پیام نشانه‌ای در کلاژهای باربارا کروگر [دوره 9، شماره 34]
:: بازشناسی بررسی مفهوم هنر به منزله بازنمایی نزد هانس گئورگ گادامر [دوره 5، شماره 21]
:: باطن درآمدی معرفت شناسانه بر فرایند ادراک زیبایی در اندیشه مولانا [دوره 3، شماره 10]
:: باغ ـ بهشت، تمنای مینو، عَلَم های عاشورایی، معماری منظر ایرانی، هنر انتزاعی ایران حسرت باغ ـ تمنای مینو، در هنر انتزاعی ایران؛ با تکیه بر عَلَم های عاشورایی [دوره 1، شماره 2]
:: باغ، باغ ایرانی، پوپ، هنر ایران، معماری باغ ایرانی از منظر پوپ (شرح و تحلیلی بر مقاله «باغها» در مجموعه «سیری در هنر ایران از دوران پیش از تاریخ تا امروز») [دوره 1، شماره 2]
:: باور وجوه حکمی مانویت و تأثیر آن بر هنر مانوی [دوره 4، شماره 14]
:: برگسون رهیافتی به هنر حیاتمند از منظر زیبایی‌شناسی لطف [دوره 13، شماره 52]
:: بقا بنیان‌های تاریخی و مفهومی رویکرد آبی واربورگ به تصویر [دوره 10، شماره 41]
:: بکت، آدورنو، تئاترابسورد، معناباختگی، مدرنیته، مدرنیسم، امر ناممکن، اثر هنری، معما، تفسیر، دیالکتیک معمای تفسیر در آثار ساموئل بکت (براساس رهیافت‌های تئودورآدورنو مبنی بر تفسیر اثر هنری) [دوره 2، شماره 6]
:: بی خودی، بی خویشی، بی قراری، بی مرادی، مستی "بی خودی" در شعر مولانا و ارتباط آن با هنر [دوره 1، شماره 1]
:: بیان، بازنمایی، زیبایی شناسی، هنرهای زیبا، موسیقی اسلامی ـ ایرانی هستی شناسیِ «بیان» و «بیانگری» در موسیقی با رویکرد به موسیقی ایرانی ـ اسلامی [دوره 1، شماره 1]
:: بینامتینت تبیین بینامتنی تأثیرپذیری معماری اسلامی از معماری ساسانی در وجوه مفهوم معماری و فناوری ساخت [دوره 12، شماره 47]
:: بینش دوگانه واکاوی نقش آواتار در جهان تخیلی تعاملی بازی‌های ویدئویی با استفاده از نظریه بینش دوگانه [دوره 9، شماره 35]
:: پاتریس پاویس پژوهشی در دراماتورژی بازیگر براساس ساختار درونی (نیروی ارگانیک) و ساختار بیرونی (نیروی دینامیک) اجرا در تئاتر پست مدرن [دوره 11، شماره 45]
:: پارچه‌های محرمات تناظر بازنمایی تصویری و نظم در هنرهای تزیینی از منظر «ارنست گامبریج» (مورد مطالعاتی: طرح پارچه های محرمات) [دوره 5، شماره 21]
:: پداگوژی تبیین دیدگاه هری برودی در خصوص تربیت زیبایی شناسی و ارتباط آن با آموزش از طریق تئاتر پداگوژی [دوره 10، شماره 40]
:: پدیدارشناسی ادراک حسی، مرلوپونتی، سزان، هنر مدرن، نقاشی سزان و مرلوپونتی [دوره 2، شماره 6]
:: پرفورمنس جان کیج و کاتارسیس در پرتو تجربه هنرمندانه [دوره 6، شماره 24]
:: پرفورمنس «کشت زار» مفاهیم فلسفی مرلوپونتی: بستری برای تحلیل هنر تعاملی نگاهی به پرفورمنس «کشت زار» [دوره 5، شماره 19]
:: پسامدرنیسم درس‌های فیلسوفِ هنرمند: دوشان، بورن، نیومن و فرانسیس به روایت لیوتار [دوره 2، شماره 7]
:: پل ریکور بازخوانی روایت در نگاره‌های شاهنامه ابراهیم سلطان (مکتب شیراز تیموری) با استناد به نظریه هرمنوتیک فلسفی پل ریکور [دوره 9، شماره 35]
:: پیش از تاریخ تبارشناسی حرکات آیینی موزون با سماچه (فرایند تاریخی و خاستگاه اجتماعی - اعتقادی) [دوره 8، شماره 32]
:: پیوندیت و ناهمسانی زیبایی‌شناسی کلاژ بینامتنی [دوره 9، شماره 36]
:: تاریخ نقش جغرافیا و تاریخ در معنای معماری جوامع خرده‌فرهنگ از منظر نشانه‌شناسی [دوره 12، شماره 46]
:: تاریخ‌نگاری نوین فلسفه تاریخ و تاریخ نگاری هنر از منظر سنّتی و نوین [دوره 3، شماره 10]
:: تئاتر مرگ باوری در آثار ساموئل بکت [دوره 8، شماره 32]
:: تئاتر مزاج‌شناسی به منزله روش در فرایند آفرینش و مطالعه شخصیت دراماتیک نمونه مورد مطالعه: نمایشنامه ملکه زیبایی لی‌نین [دوره 10، شماره 40]
:: تئوری فیلم، بازی های زبانی، روایت کلان، خرده روایت، بحران اعتبار بحران اعتبار در تئوری فیلم معاصر و راه های پیش رو (1970-2012) [دوره 1، شماره 4]
:: تبریزدوم تحلیل جامعه‌شناختی بزم‌نگاری شاهانه در مکتب تبریز دوم براساس رویکرد بازتاب (مطالعه موردی: نگاره جشن سده و ضیافت عیدفطر) [دوره 10، شماره 40]
:: تجربه زیبایی‌شناسانه طبیعت در قاب هنر: کندوکاوی در ارج‌شناسی زیبایی‌شناسانه طبیعت بر حسب هنر [دوره 5، شماره 21]
:: تجلی چرایی زیبایی با تأکید بر هستی‌شناسی صدرایی [دوره 5، شماره 20]
:: تخییل نسبت میان لذت و زیبایی در آرای خواجه نصیرالدین طوسی [دوره 10، شماره 38]
:: تراژدی. واکاوی تأثیر بوطیقای ارسطو در آثار نقاشی دورهٔ باروک [دوره 13، شماره 51]
:: ترامتنیت بررسی ترامتنی شرح صحنه در نمایشنامه‌های تک‌پرده‌ای تنسی ویلیامز [دوره 10، شماره 38]
:: تشکیک بررسی مبانی حکمی رمز و نماد در اندیشه ملاصدرا [دوره 5، شماره 18]
:: تصویر مطالعۀ استحالۀ آیکونوگرافیکِ الگوهای تصویری نگاره‌های مریخ- بهرام در دوره اسلامی [دوره 9، شماره 34]
:: تصویری در برگیرنده جغرافیای آمیختگی کالبدهای انسانی مثله شده و فضاهای قطعه قطعه در شهر سینماتیک [دوره 3، شماره 13]
:: تعویق معنا مقایسۀ نشانه‌شناختی «دگردیسی بصری» در چهار کتاب تصویری کودک: با رویکرد واسازی [دوره 12، شماره 47]
:: تفسیر اثر هنری کاربرد گونه شناسی در تفسیر هنر مسیحی قرون وسطا [دوره 2، شماره 7]
:: تفسیر اثر هنری، تمامیت پنداری، جزمیّت، پیش فرض، موسیقی کیهانی، وحدت وجود تمامیت پنداری و جزمیت یا پیش فرض و پیش داوری؟ بررسی زمینه های فکری مفسر در تفسیر اثر هنری [دوره 2، شماره 5]
:: تفسیر در ایران باستان، زندنویسی، اوستا، شما‌یل‌پرستی در دین زردشتی، زروان مبانی تفسیری در حکمت ایران باستان و تأثیر آن بر تفسیر آثار هنری [دوره 2، شماره 6]
:: تفکر جهانی فلسفه، هنر و نقد: گفتگویی کوتاه با «دیگری» [دوره 4، شماره 17]
:: تقلید تراژدی در رساله «جمهوری» افلاطون [دوره 2، شماره 9]
:: تکرار مرکزگرایی، تقارن و تکرار در هنرهای سنتی ایران [دوره 3، شماره 10]
:: تکنولوژی رویکرد رتوریک زیبایی شناختی به ساخت بندی ارتباط تصاویر و ابداعات بصری به سیاست جهانی [دوره 9، شماره 37]
:: تلخیص اقتباس و کوته‌نگاشت از متون ادبی در نگارگری؛ مطالعهٔ موردی: تحلیل سه روایت و نگارهٔ منتخب از خمسهٔ نظامی شاه طهماسبی [دوره 11، شماره 42]
:: تماشابازیگر تبیین وجوه زیباشناسانه و تربیتی تئاتر شورایی با تکیه بر اندیشه‌های جان دیویی [دوره 10، شماره 40]
:: جامعه‌پذیری خوانش روسویی از کلّیت سوبژکتیو و رأی کلّی در دقیقه دوم نقد قوۀ حکم کانت [دوره 2، شماره 8]
:: جاودانگی خوانش تک اُسطور‌ه‌ای تصاویر اسکندر [دوره 5، شماره 21]
:: جایگاه اجتماعی هنرمند مطالعه تطبیقی در باب معرفت‌شناسی هنر در ایران و اروپا با تأکید بر جایگاه اجتماعی هنرمند [دوره 11، شماره 45]
:: جرمی گیلبرت رُلف، سبک سری و جدّیت، والای پسامدرن، هنر آبستره، حیث تصویری غیاب بازگشت ونوس و آدونیس از تبعید: جرمی گیلبرت رُلف و بازخوانیِ معاصرِ زیبا و والا [دوره 2، شماره 5]
:: جنبش زنان نقاشان زن و بازنمایی جنسیت در هنر ایران مدرن [دوره 6، شماره 25]
:: حاد، واقعیت، وانمایی، وانموده، فروپاشی، مبادله نمادین، هنر معاصر وانمایی: تاریخچه و مفهوم - نگاهی به الزامات وانمایی برای جامعه و هنر معاصر از منظر ژان بودریار [دوره 1، شماره 2]
:: حالت مشارکتی و حالت پدیدارشناسی حضور اجراگر در شبیه‌خوانی [دوره 5، شماره 20]
:: حرف اضافه بیان هنری در ساخت غزل سعدی [دوره 8، شماره 31]
:: حرکت بررسی نمودهای پویانمایانه در پاره‌ای از شخصیت‌های نگاره‌های سلطان‌محمد نقاش [دوره 11، شماره 42]
:: خروس، فرهنگ، آیین، نماد، سبک خروس و نقش آن در هفت اثر نقاشی [دوره 1، شماره 2]
:: خوانش نقش وجوه خوانش، به‌ویژه برونداد صوتی در حفاظت و مرمت سازهای موسیقی [دوره 13، شماره 50]
:: خودکاوی بررسی دلایل گرایش هنرمندان تجسمی به خودنگاری [دوره 2، شماره 8]
:: خیر ادراک حسّی زیبایی از دیدگاه ملاصدرا و تبیین آن به عنوان معقول ثانی فلسفی [دوره 4، شماره 15]
:: دادائیسم خوانشی بر دادائیسم و سورئالیسم در پرتو نقد هایدگر از تکنولوژی [دوره 6، شماره 25]
:: دانش آموز تأثیر محیط کاری اداری به عنوان یک روش هنری بر یادگیری دانش آموزان [دوره 4، شماره 17]
:: دانشجویان هنر پژوهشی پیرامون خاستگاه طبقاتی مخاطبان نقاشی نوگرا بین سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۲۰ ه.ش. در ایران [دوره 10، شماره 39]
:: داوری زیباشناختی تبیین داوری زیباشناختی از منظر فارابی با بهره گیری از ایدئال زیبایی کانت [دوره 3، شماره 10]
:: داهیه معانی نمادین نقش مایه بته جقه [دوره 4، شماره 15]
:: درخت مطالعهٔ ارتباط «اساطیر ترکی-مغولی» با نقشِ «درختِ» نگاره‌های شاهنامهٔ دموت و جامع‌التواریخ (با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی) [دوره 9، شماره 35]
:: دگردیسی بررسی ویژگی های «بدن گروتسک» در چهار نقاش معاصر ایران [دوره 8، شماره 33]
:: دلالت‌ضمنی تحلیل نگاره‌های قتل و سوگواری در شاهنامهٔ ایلخانی با تکیه بر نشانه‌شناسی رولان بارت [دوره 13، شماره 52]
:: دوره تیموری روایت شرقی معراج نامه میرحیدر [دوره 5، شماره 21]
:: دیرند تحلیل مفهوم زمان در پرفورمنس آرت بر اساس نظریات ژیل دلوز [دوره 8، شماره 31]
:: دیگری نسبت «خود» و «دیگری» در عصر تجدد، در نمایشنامه «جعفر خان از فرنگ برگشته» نوشته «حسن مقدم» [دوره 6، شماره 22]
:: دیوان امیر علیشیر نوایی،نسخه شناسی، کتابخانه ملی فرانسه، نگارگری، مکتب هرات بررسی تحلیلی دو نگاره از دیوان امیر علیشیر نوایی منتسب به شیخ زاده (در کتابخانه ملی پاریس) [دوره 1، شماره 1]
:: دیونوسوس تحول تاریخی مضمون روایی «تَرک کردن آریادنه» در نقاشی اروپایی [دوره 11، شماره 42]
:: دیونیسیوس مجعول، زیبایی، اسمای الاهی، نماد، نور مبانی متافیزیکی زیبایی در آثار دیونیسیوس مجعول و تأثیر آن بر زیبایی شناسی مسیحی [دوره 1، شماره 1]
:: دیوید کلب مطالعهٔ وجوه مختلف یادگیری در هنر نقالی دورهٔ قاجار بر اساس مدل دیوید کُلب [دوره 13، شماره 51]
:: د‌فاع از هنر مشروعیت بخشی به هنر در دیباچه‌های مرقّع تیموری و صفوی [دوره 11، شماره 43]
:: رابرت ویلسون پدیدارشناسی مکان و فضا در صحنه تئاتر با توجه به نظریات نوربرگ شولتز (مطالعه موردی کارگردانی نمایش اینشتین در ساحل رابرت ویلسون) [دوره 9، شماره 37]
:: رسانگی برون زا و رسانگی درون‌‌‌زا بدن (نا-)نمایی در بازنمایی بدن: بدن ایدئولوژیک در نقاشی‌های حوزه هنری (۱۳۷۰-۱۳۵۸) [دوره 7، شماره 29]
:: رضا کمال شهرزاد پژوهشی در نمایشنامه عباسه خواهر امیر، اثر رضا کمال شهرزاد، براساس نظریه بیش متنیت ژرار ژنت [دوره 12، شماره 46]
:: روابط بیناسامانه‌ای پی‌جویی روابط بینامتنی و بیناسامانه‌ای در ترانه‌های سه خشتی و گلیم‌های کرمانجی شمال خراسان [دوره 10، شماره 41]
:: روایت محاکات مناظر اروپایی در نقاشی متأخر صفوی [دوره 9، شماره 37]
:: روایت نسبت «آفرینش هنری » نزد کانت و هایدگر با معنای «روایت » در نظر ریکور [دوره 6، شماره 24]
:: رویداد مرگ اندیشی و نسبت آن با هنراندیشی هیدگر [دوره 8، شماره 32]
:: رویکرد عملگرایی بازسازی «رویکرد زیباشناختی» در فلسفۀ آموزش موسیقی [دوره 13، شماره 50]
:: زمان واقعی هنر و حقیقت رسانه در روزگار پست مدرن، بررسی رسانه به مثابه تولیدکننده وانمایی از منظر ژان بودریار [دوره 2، شماره 8]
:: زمان. خوانش پل ریکور از میمسیس [دوره 6، شماره 24]
:: زمان، حرکت، امر تصویری، آگاهی دوربین، دیرند پیکاسو، مسئله تصویر و زمان (خوانش دولوزی پیکاسو) [دوره 1، شماره 4]
:: زیباشناسی زیبایی معاصر : رویداد به مثابه امر نو [دوره 5، شماره 19]
:: زیبایی رابطه زیبایی‌شناسی و متافیزیک از نظر فارابی [دوره 4، شماره 14]
:: زیبایی ایدئال/ واقعی نظام تناسبات بدن نزد آلبرتی: حد وسط امر طبیعی و امر متعال [دوره 9، شماره 35]
:: زیبایی شناسی، بیان هنری، بازنمایی، فلسفه هنر، نقد هنری مرز میان نقد هنری و فلسفه هنر در اندیشه آرتور دانتو [دوره 1، شماره 4]
:: زیبایی‌شناسی پرسش از معرفت هنری در اسلام [دوره 5، شماره 20]
:: زیبایی‌شناسی منفی زیبایی‌شناسی با تمرکز بر مفهوم اخلاق از منظر یوریکو سایتو [دوره 11، شماره 43]
:: زیگفرید کراکاور، ساختار، سینما، نظریۀ سیستم ها، نظریۀ فیلم خوانشی انتقادی از نظریۀ فیلم زیگفرید کراکاور [دوره 2، شماره 5]
:: ژولیا کریستوا لباس به مثابۀ بدن، ابزاری در نقد خشونت: تحلیل آثار دوریس سالسدو، کریستین بولتانسکی و اَنسلم کیفر، بر مبنای نظریۀ اَبژه‌گی ژولیا کریستوا [دوره 13، شماره 52]
:: ژیل دولوز نسبت کاشی‌های ایرانی قرن شانزدهم با کاشی‌های دیجیتال قرن 21 با تکیه بر دیدگاه‌های صدرایی [دوره 4، شماره 17]
:: ساختار روایی در مشق‌شب ساختارهای روایی با رویکرد نشانه‌شناسی: فیلمنامه مشق شب [دوره 10، شماره 39]
:: سبک واقع‌گرایی گونۀ اجتماعی در مرقع بهرام میرزا با تأکید بر نظریۀ ژرار ژنت [دوره 11، شماره 43]
:: سزان بازتابِ نگرش هیدگر در تحلیل نقاشی‌های سزان از وجهۀ نظر مرلوپونتی براساس نظریۀ در-جهان-بودن [دوره 10، شماره 41]
:: سلامتی و درمان تبیین چگونگی تأثیر تصاویر در معماری داخلی بر سلامتی و درمان بر مبنای طب سنتی [دوره 12، شماره 46]
:: سم شپرد بررسی «حضور غایب » و «فضای خارج صحنه » در نمایشنامه «غرب حقیقی » اثر سم شپرد [دوره 4، شماره 17]
:: سنت ارزیابی مؤلفه‌های جامعه‌شناختی از منظر تقابل سنت و مدرنیته در آثار سینمایی دهه هفتاد شمسی (با تأکید بر فیلم‌های زیر پوست شهر و دو زن) [دوره 10، شماره 39]
:: سوژه فوکویی بررسی مفهوم سوژه و خشونت بر خود: مطالعه موردی دو فیلم «پرتقال کوکی» و «اینک آخرالزمان» [دوره 6، شماره 23]
:: سینما تأملی در هستی‌شناسی هنر مردم به مثابه هنر پیشرو [دوره 9، شماره 36]
:: سینما تجلی پدیدارهای ترس و ترس آگاهی، در ساحت اثر سینمایی [دوره 2، شماره 9]
:: سینما. مطالعه‌ای بر تأثیرات مبانی هنرهای تجسمی در شکل‌گیری قالب‌های تصویری در سینما [دوره 13، شماره 53]
:: شام آخر، لئوناردو داوینچی، سالوادور دالی، سیمون پترسون، رنسانس، سوررئالیسم مطالعه تطبیقی سه تابلوی «شام آخر » اثر لئوناردو داوینچی، سالوادور دالی و سیمون پترسون از منظر نمادشناسی مذهبی [دوره 2، شماره 5]
:: شاهنامه آیکونولوژی سه نماد در مراسم تعزیه، طاووس، شیر و سرو [دوره 4، شماره 17]
:: شعر سهراب سپهری زیبایی‌شناسی زندگی روزمره [دوره 11، شماره 43]
:: شعر غنایی زیبایی‌شناسی شعر غنایی در زایش تراژدی نیچه [دوره 7، شماره 28]
:: شکل برونه تحلیل ارتباط الگوی قابی به مثابه شکل برونه در تعامل با مادۀ بیان در هنر زندیه [دوره 12، شماره 47]
:: شمایل شکنی هنر ساسانی شمایل‌نگاری یا شمایل‌شکنی؟ [دوره 7، شماره 26]
:: شمایل شناسی جدید تثلیت جسم، تصویر و رسانه انسان شناسی تصویر از منظر هانس بلتینگ [دوره 3، شماره 10]
:: شمایل، شمایل‌نگاری، شمایل‌شناسی، اروین پانوفسکی و تصویر خوانش تصویر از دیدگاه اروین پانوفسکی [دوره 2، شماره 6]
:: شناسنامه هنری «از آن خودسازی هنری» و تعیین جایگاه حقوقی پدیدآورنده [دوره 9، شماره 36]
:: شوسترمن نسبت «تن‌زیبایی‌شناسی» شوسترمن با «زیبایی‌شناسی» باومگارتن و پیامدهای آن برای زیبایی‌شناسی معاصر [دوره 13، شماره 53]
:: شیلر، بازی، اخلاق، زیبایی شناسی نسبت اخلاق و زیبایی شناسی در اندیشه شیلر [دوره 1، شماره 3]
:: صفحه‌آرایی تبیین وجوه زیباشناسانه بصری در حاشیه نویسی قرآن های خطی منتخب سده های 10 تا 14 ه.ق [دوره 3، شماره 13]
:: صفویه تقابل «خود» و «دیگری» در دو نگاره از شاهنامۀ شاه تهماسب و شاهنامۀ شاه اسماعیل دوم، تحلیلی بر مبنای الگوی نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 3، شماره 12]
:: صورت تحلیل مفهومی زیبایی، ناظر بر حقیقت هستی شناختی آن: مبتنی بر آراء ملاصدرا [دوره 6، شماره 23]
:: ضریح پوش بازتعریف خصایص صوری هنر شیعی و جستار آن در چهار نمونه از ضریح‌پوش‌های حرم مطهر رضوی (متعلق به ضریح فولادی شاه سلطان حسین صفوی) [دوره 13، شماره 51]
:: طبقه‌بندی تاریخ هنر تاریخِ سبک شناسی در تاریخ نگاری هنر مغرب‌زمین [دوره 3، شماره 12]
:: طراحی صحنه بررسی زیبایی شناسانه تأثیرات بصری مینیمالیسم در طراحی صحنه تئاتر معاصر [دوره 3، شماره 13]
:: عرفان تحلیل معنا در قالیچه محرابی موجود در موزه متروپولیتن با روش آیکونولوژی [دوره 9، شماره 37]
:: عکاس‌خانۀ قاجار خوانش بیش‌متنی مجموعهٔ عکس «تصویر خیال» بهمن جلالی، بر اساس نظریهٔ ترامتنیت ژرار ژُنت [دوره 13، شماره 50]
:: علامه‌طباطبایی بررسی ارزش زیباشناختی علامه طباطبایی(ره) [دوره 8، شماره 30]
:: علیرضا اسپهبد بررسی مفهوم تصمیم ناپذیری از منظر دریدا: خوانشی از آثار نقاشی علیرضا اسپهبد [دوره 2، شماره 9]
:: عناصر سبک‌ساز روش‌شناسی مطالعات سبک در طرح و نقش قالی ایران [دوره 9، شماره 37]
:: غایتمندی مقایسه مفهوم غایتمندی در مقدمه و دقیقه سوم تحلیل امر زیبا در نقد قوه حکم و نتایج ناشی از آن [دوره 4، شماره 14]
:: غیاث الدین تفسیر نقش لیلی و مجنون در آثار غیاث الدین بارویکرد آیکونولوژی [دوره 6، شماره 22]
:: غیر ذات‌گرایان مصنوعیت در نظریه نهادی هنر [دوره 4، شماره 16]
:: فتح‌علی شاه قاجار خوانش ترامتنی چهار اثر از هنرمند معاصر آیدین آغداشلو [دوره 7، شماره 29]
:: فرانسیس بیکن مطالعه پردهٔ نقاشی «سه مطالعه برای فیگورها بر مبنای تصلیب» اثر فرانسیس بیکن بر مبنای الگوی تحلیل تکوینی [دوره 10، شماره 38]
:: فردوسی، شاهنامه، شعر، نگارگری ایرانی، شاهنامه نگاری فردوسی در آیینه نگارگری ایرانی [دوره 1، شماره 1]
:: فردیت واکاوی بن‌مایه‌های زیبایی‌شناختی سینمای تجربی در فلسفهٔ تجربه‌گرا [دوره 13، شماره 51]
:: فرضیه تبدیل هیوم بررسی تأثیرات تراژدی در داوری های اخلاقی و شناختی از منظر دیوید هیوم [دوره 6، شماره 24]
:: فرم واکاوی نسبت «اشیاء» و «انسان» در فرم معماری از دیدگاه هستی‌شناسی ابژه‌محور؛ مطالعهٔ موردی: خانه‌های مکعبی و پردیس ملت [دوره 11، شماره 42]
:: فرمالیسم ماهیت قاب سینمایی در پرتو استعاره‌های پنجره و چارچوب [دوره 8، شماره 32]
:: فریده لاشایی بازخوانی نقاشی‌های فریده لاشایی بر مبنای آرای مرلوپونتی [دوره 12، شماره 46]
:: فضای بصری ملاحظاتی انتقادی دربارۀ زیباشناسی عرفانی، بررسی موردی نگارگری ایرانی [دوره 4، شماره 17]
:: فضیلت نسبت هنر با تعلیم و تربیت اخلاقی از نگاه آیریس مرداک [دوره 3، شماره 13]
:: فکرتِ زیبایی فکرتِ زیبایی با تکیه بر حیثِ التفاتی [دوره 11، شماره 42]
:: فلسفه اسلامی، فلسفه هنر، چالش ها، صناعت، هنر فلسفه اسلامی و چالشی با عنوان فلسفه هنر اسلامی [دوره 1، شماره 3]
:: فلسفه فرانسه بازتاب اندیشه گابریل مارسل در نمایش‌نامه‌های او [دوره 4، شماره 14]
:: فلوطین (افلوطین، فلوطینوس یا پلوتینوس)، فرم، محتوا، انتزاع، زیبایی، هنر فرم و محتوا در دنیای فلوطین: با توجه به هنر و اثر هنری [دوره 1، شماره 4]
:: فن شعر، ارسطو، ابن سینا، محاکات، شعر تاملی در باب فن شعر ابن سینا [دوره 1، شماره 4]
:: فوکو تبارشناسی زیورآلات امپراتوران مغول در هند به روایت شمایل‌های سلطنتی (مطالعۀ موردی: نقاشی «سلاطین مغول از بابر تا اورنگ زیب به همراه جدشان تیمور») [دوره 13، شماره 52]
:: فوکو امکان سنجیِ «خودآئینیِ» زیباشناختی در شرایطِ چیرگی منطق «ابزارگرایی» (در ارزیابی انتقادی وبر، لیوتار و فوکو از فرهنگ مدرن) [دوره 3، شماره 13]
:: فهم زیبایی‌شناسی تفاوت، میمسیس و گذار از هست متعیَن؛ دقیقه‌ای در اندیشگان تئودور آدورنو [دوره 5، شماره 18]
:: فیلم شیرین مراتب واسازی زبان و بیان در سینمای کیارستمی؛ مطالعه موردی: فیلم شیرین [دوره 11، شماره 44]
:: قاجار خوانش تصویر از منظر تعامل ذهنیت و عینیت در ادراک دیداری [دوره 7، شماره 27]
:: قاجاریه مطالعهٔ تطبیقی قالی ایرانی در سفرنامهٔ سیاحان خارجی دوران صفوی و قاجار با رویکرد شرق‌شناسی [دوره 10، شماره 38]
:: قالی تحلیل عناصر روایی قالیچهٔ داستان حضرت موسی(ع) براساس نظریهٔ تک‌اسطورهٔ جوزف کمبل [دوره 11، شماره 42]
:: قدرت مطالعه گسست در پیکرنگاری درباری عصر قاجار براساس نظریه قدرت میشل فوکو [دوره 11، شماره 44]
:: قدرت انضباطی بررسی سینمای هتروتوپیایی با رویکردی به مفهوم گفتمان قدرت فوکو [دوره 2، شماره 8]
:: قوانین نسبت میان موسیقی و تربیت در نظام فلسفی افلاطون [دوره 3، شماره 10]
:: کارکردهای خودبازتابی سینما و مخاطب به‌مثابهٔ دیگری و نظم گفتمانی فرافیلم وقتی همه خوابیم بهرام بیضایی [دوره 11، شماره 42]
:: کارکردهای زبان بررسی کارکردهای گوناگون عکس های مستند اجتماعی بر اساس کارکردهای زبان (نظریه ارتباطی یاکوبسن) [دوره 5، شماره 18]
:: کالای مطلق وجه کالایی خودآیینی اثر هنری در زیباشناسی آدورنو [دوره 6، شماره 24]
:: کانستراکتیویسم تاثیر اکسپرسیونیسم آلمان بر بازیگری در سینمای آیزنشتاین [دوره 3، شماره 12]
:: کانونی‌شدگی مقایسه زاویه دید براساس نظریه کانونی‌شدگی ژرار ژنت در نمایش‌نامه آژاکس و رمان خشم و هیاهو [دوره 10، شماره 41]
:: کپی رویکرد «از آنِ خودسازی هنری» در منتخبی از نمونه‌های تصویری قالی دست‌باف ایران [دوره 13، شماره 50]
:: کتاب مقدس شمایل‌نگاری مسیحی و تفسیر کتاب مقدس [دوره 4، شماره 17]
:: کرونوتوپ مکانِ خاطره: خوانشی باختینی از فیلم کلاغِ بهرام بیضایی [دوره 7، شماره 29]
:: کریستیان نور برگ ـ شولتز پدیدارشناسی مکان در عکاسی مکان‌نگاری نوین [دوره 9، شماره 34]
:: کمال‌الدین بهزاد تحلیل نگاره «یوسف و زلیخا» اثر کمال‌الدین بهزاد بر اساس نظریه ترامتنیت ژرار [دوره 8، شماره 32]
:: کیارستمی واکاوی نسبت میان «گفتن» و «دیگری» در سینمای کیارستمی از منظر آرای امانوئل لویناس [دوره 7، شماره 26]
:: کیفیات زیباشناختی نقد و بررسی عینیت زیبایی شناختی از منظر فرانک سیبلی [دوره 4، شماره 14]
:: کیفیت معماری تبیین معیارهای مؤثر پدیدارشناسی هرمنوتیکی مکان در فرایند طراحی معماری [دوره 12، شماره 48]
:: گاستون باشلار پیکربندی عناصر چهارگانه در پیه‌سوزهای فلزی دورهٔ سلجوقی با رویکرد نقد تخیلی گاستون باشلار [دوره 13، شماره 53]
:: گرافیتی خوانشی از هنر مدافع حیوانات از منظر اخلاق و اقتصاد سیاسی [دوره 11، شماره 44]
:: گیلگمش تبیینِ سطح اندیشۀ انسانی در تمدن های موازی بر مبنای ساختار فرمی و تخیلِ تصویری شکل یافته در روایات اساطیری [دوره 8، شماره 31]
:: لایب‌نیتس بررسی زمینه معرفی «زیبایی شناسی» در تأملات درباره شعر الکساندر گوتلیب باومگارتن [دوره 8، شماره 33]
:: لیندا ناکلین، نقد فمنیستی تاریخ هنر، هنرمندان زن، تبعیض نهادی و آموزشی، سبک هنری متمایز زنانه لیندا ناکلین و نقد مفهوم سبک هنری متمایز زنانه [دوره 2، شماره 6]
:: ماهیت هنر اسلامی، اندیشه اسلامی، سنت گرایان، سنت، تجلی نسبت هنر اسلامی و اندیشه اسلامی از منظر سنت گرایان [دوره 1، شماره 3]
:: متن بازخوانی مسئله مؤلف از طریق فضای مجازی [دوره 4، شماره 15]
:: متون تاریخی دورهٔ صفوی نقد هنر در متون تاریخی تیموریان و صفویان [دوره 12، شماره 48]
:: مثنوی معنوی نقش و فراتر از نقش، درآمدی بر جمال شناسی صناعت نقاشی در مثنوی معنوی [دوره 2، شماره 9]
:: مجسمه هردر و بازارزیابیِ مجسمه همچون هنرِ لمسی [دوره 9، شماره 34]
:: مجله هنر و مردم چگونگی بازتعریف کمال الملک در مجله هنر و مردم دهه ۴۰ و ۵۰ و نسبت آن با جریان مدرنیزاسیون [دوره 11، شماره 45]
:: محاکات چیستی و چگونگی شعر از نگره فارابی با تأکید بر دو رساله شعری وی: مقاله فی قوانین صناعه الشعراء و کتاب الشّعر [دوره 5، شماره 20]
:: محتمل و نامتحمل عینیت در تفسیر آثار هنری با تکیه بر آرای نوئل کرول [دوره 3، شماره 13]
:: محتوای فلسفی اهمیت و جایگاه فرم و سبک نوشتار در فلسفه ورزی [دوره 8، شماره 30]
:: محراب حکمت و هنر مقدس مَنْدَلَه؛ تحلیل نقشه واستو پوروشَه مَنْدَلَه و تأثیر و ارتباط آن در ساختار معماری آتشکده‌ها [دوره 11، شماره 44]
:: محمدرضا اصلانی. بازیابی امر نو در تصویر سینماتوگرافیک دلوز با نگاهی به سینمای محمدرضا اصلانی [دوره 13، شماره 53]
:: مخاطب تبیین هنر واقعیت افزوده و نسبت آن با جهان واقعی [دوره 5، شماره 20]
:: مدرنیته بازخوانی نظریه میشل فوکو درباره مرگ و کارکرد مؤلّف و نسبت آن با سرقت ادبی [دوره 6، شماره 23]
:: مراتب کیمیایی مراتب نمادهای کیمیاگری در تناظر با عرفان و هنر اسلامی [دوره 10، شماره 40]
:: مرتضی ممیز خوانش بینانشانه‌ای تصویرسازی‌های گیلگمش با تأکید بر مطالعه تک اسطوره - ترا متن [دوره 3، شماره 12]
:: مرلوـپونتی خوانش فرایند ادراک در شبیه خوانی؛ با تکیه بر نظریه پدیدارشناسانه مرلو-پونتی [دوره 7، شماره 27]
:: مستند طبیعت تأثیر فلسفۀ زیبایی طبیعی بر اخلاق محیطی با تأکید بر ارزش آموزشی فیلم مستند طبیعت [دوره 11، شماره 45]
:: مسجد کبود حرکت تکاملی نفس آدمی در فضای مسجد بر مبنای آرای ملاصدرا (نمونه موردی: مسجد کبود تبریز) [دوره 6، شماره 22]
:: مسجد وزیرخان، سبک خراسانی، معماری اسلامی، لاهور، هنر شبه قاره بـررسـی تــأثیـر سبک معماری و مناسبات فرهنگی ـ هنری ایرانی در ساخت بقعه خراسان لاهور [دوره 1، شماره 1]
:: مشاهده و تجربه تحلیل رویکرد پیشانقدی کانت به امر زیبا و امر والا [دوره 7، شماره 26]
:: مصرف دیدمان و بحران دیداری: خوانشی انتقادی از زندگی روزمره [دوره 4، شماره 15]
:: مطالعات پسااستعماری رویکرد میان فرهنگی در نقد هنر [دوره 3، شماره 10]
:: مطالعات تطبیقی تحلیل رابطه انگاره‌های زیبایی‌شناسی و سبک‌های معماری بعد از مدرن؛ (مطالعه تطبیقی آثار معماران برجسته مدرن و پست مدرن) [دوره 10، شماره 40]
:: مطالعات تطبیقی هنر، تاریخ هنر، مکاتب و سبک‌های هنری، تاریخ تطبیقی هنر بررسی و تحلیل روابط دوجانبه مطالعات تطبیقی هنر و تاریخ هنر [دوره 2، شماره 6]
:: معرفت‌شناسی تکاملی نقد آرای استیون دیویس درباره ربط و نسبت هنر، زیبایی شناسی و تکامل با تکیه بر کتاب گونه هنرور [دوره 7، شماره 27]
:: معماری معماری اوریگامی ژاپن و میزان تطبیق‌پذیری آن با معیارهای زیبایی‌شناسی از منظر جمعی از نظریه‌پردازان و اندیشمندان غربی [دوره 10، شماره 38]
:: معماری روایتِ معماری؛ مطالعه تطبیقی روایت در معماری و داستان [دوره 7، شماره 28]
:: معماری اسلامی، افقی گرایی، جهان بینی توحیدی، تفکر افقی، وحدت وجود بازشناسی اصل افقی گرایی در معماری اسلامی [دوره 1، شماره 2]
:: معماری سنتی، حیاط مرکزی، فاصله گذاری، متن گرایی فصل و وصل در معماری سنتی ایران [دوره 1، شماره 3]
:: معماری کیچ بررسی «کیچ » از منظر زیبایی‌شناسی و تأثیر این پدیده بر حس تعلق به مکان با معرفی نمونه موردی در معماری معاصر ایران (هتل بزرگ داریوش) [دوره 5، شماره 20]
:: معماری معاصر، اخلاق، بصریت بصریت اخلاقی در معماری معاصر: زیر سؤال رفتن یک سنت [دوره 1، شماره 3]
:: معماری مقدس معماری مقدس، تجسم اصل تناظر میان عالم و آدمی [دوره 2، شماره 8]
:: معنا تبیین نقش هندسه و خیال در خلق اثر معماری [دوره 9، شماره 36]
:: مفاهیم مطالعات هنر اسلامی تأملی در باب تقسیم‌بندی‌های مفهومی «تمدن اسلامی و هنر اسلامی» [دوره 4، شماره 17]
:: مفهوم کمال نظریه امر والای مندلسزون: مواجهه با برک و بنیان گذاری امر والای آلمانی [دوره 8، شماره 30]
:: مکان بررسی زمان و مکان در نگاره های شاهنامه بایسنقری، با رویکرد پدیدارشناسانه [دوره 7، شماره 26]
:: مکان بنیاد مابعدالطبیعی پیدایش فن پرسپکتیو خطی در نقاشی رنسانس [دوره 5، شماره 21]
:: مکان پدیدارشناسی بدن و مکان از منظر مرلوپونتی (با مطالعه موردی رمان صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز) [دوره 8، شماره 31]
:: مکانمندی ادراک سوبژکتیو و بدنمند قاب سینماتوگرافیک از منظری کانتی [دوره 7، شماره 28]
:: مکتب کنش متقابل نمادین تحلیلی بر مبانی هستی‌شناسی و معرفت‌شناسی نظریه برخاسته از زمینه [دوره 6، شماره 25]
:: منطق گفتگویی تحلیل نقاشی‌های پیتر بروگل بر اساس اندیشه میخاییل باختین [دوره 4، شماره 14]
:: موتیف «آنری ملدینه: درباره ریتم و استتیک» [دوره 6، شماره 22]
:: موریس مرلو-پونتی بدن و حواس در رسانه های نوین هنری نگاهی از منظر پدیدارشناسی موریس مرلو - پونتی [دوره 2، شماره 9]
:: موسیقی تاملی بر جایگاه نقاشی در حکمت سینوی [دوره 7، شماره 28]
:: موسیقی مردم‌پسند برشماری و واکاوی عوامل احتمالی مؤثر در همه‌گیری و ماندگاری سرود ای ایران [دوره 13، شماره 51]
:: موقعیت نسبت متن و دیگری در اندیشه باختین [دوره 3، شماره 13]
:: میدان قدرت پروپاگاندا در مکتب سقاخانه بر اساس نظریات پیر بوردیو [دوره 5، شماره 19]
:: میرچا الیاده مقایسه آرای فریتهوف شووان و میرچا الیاده در باب هنر مقدس [دوره 6، شماره 25]
:: میشل فوکو تحلیل زمینه‌مند نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران (دهه ۱۳۴۰ شمسی) از منظر گفتمان‌شناسی میشل فوکو [دوره 6، شماره 25]
:: میل «سوژه شکاف خوردۀ لکانی» و بازتاب آن در نقاشی‌های پرتره مارلن دوما [دوره 12، شماره 46]
:: مُدل حلزونی‌ واکاوی تحقّق‌پذیریِ مفهومِ فلسفیِ «امتداد» در موسیقی، با تأویل از تعبیر ابن سینا در باب امتداد [دوره 10، شماره 40]
:: ناپوشیدگی، هنر بزرگ، هستی، رویداد از آن خود کننده، هنر یونان، جهان و زمین، پیشازیبایی شناسی، تخنه هایدگر و هنر بزرگ یونان باستان [دوره 1، شماره 3]
:: ناحیه تعاملی باز شناخت هستمندی همزیستی درون و بیرون معماری مساجد ایران (با تأکید بر روش فازی) [دوره 5، شماره 21]
:: ناصرالدین شاه هم‌سنجی دو پرده سلام نوروزی از عصر فتحعلی شاهی و ناصری با نظر به اصول هم‌ترازنمایی و برجسته‌سازی گشتالت [دوره 10، شماره 39]
:: ناهمخوانی ناهم‌خوانی اندیشه های آلن بدیو پیرامون حقیقت هنری [دوره 5، شماره 21]
:: نسبی‌باوری دیوهای واقعی هگل یا دیوهای خیالی گامبریچ؟ (شرح و بررسی نقدهای گامبریچ بر استتیک و تاریخ هنر هگلی) [دوره 5، شماره 19]
:: نشانه ـ معناشناسی گفتمانی از کنش‌گری تا ناکنش‌گری: تحلیل نشانه معناشناختی فرایند فروپاشی سوژه در آثار نقاشی واقع‌گرای ایران معاصر در دو دههٔ اخیر [دوره 11، شماره 45]
:: نشانه‌شناسی شناسایی وجه شمایلی رستم در نگاره‌های رزم رستم و سهراب [دوره 8، شماره 33]
:: نشانه‌هایِ تصویری پژوهشی دربارۀ مسئله «بازنمایی» در هنر پاپ [دوره 2، شماره 8]
:: نظریه بینامتنیت رویکرد انتقادی درباب خوانش میان متنی هنر در ایرانِ معاصر [دوره 9، شماره 34]
:: نظریه ذوق کانت نسبت میان سوبژکتیویته و بیناسوبژکتیویته در نظریه ذوق کانت [دوره 4، شماره 16]
:: نظریه نهادی تبیین مفهوم ذوق از دیدگاه هیوم در افق نظریۀ نهادی هنر [دوره 12، شماره 47]
:: نقاشی ژانر در نقاشی (امر هنری) اواخر قاجار و اوایل پهلوی و رابطه آن با گفتمان ناسیونالیسم (امر سیاسی)، تحلیلی مبتنی بر مفاهیم «میانجی» و «کلیت» در روش شناسی لوکاچ [دوره 7، شماره 28]
:: نقاشی انقلاب اسلامی مطالعه مؤلفه‌های هویتی هنر مطلوب انقلاب اسلامی با تمرکز بر بیانیه امام خمینی(ره) در سال 1367 خطاب به هنرمندان (بررسی نقاشی‌های منتخب از ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۷) [دوره 11، شماره 45]
:: نقاشی ایرانی نقاشی و جامعه: شکل‌گیری نقاشی ایران در قرن هشتم هجری [دوره 7، شماره 29]
:: نقاشی کوبیسم حاکمیت سوژه در نظام پرسپکتیوی رنسانس و واکنش تقابلی نقاشی کوبیسم به آن [دوره 6، شماره 23]
:: نقاشی معاصر ایران کلمه در قاب تصویر: تحلیل معناشناختی نقش نوشتار در نقاشی معاصر ایران (دهه‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ خورشیدی) [دوره 12، شماره 49]
:: نقاشی معاصر ایران تحلیل انتقادی جنبش سقاخانه براساس مفهوم صنعت فرهنگ در اندیشۀ آدورنو [دوره 12، شماره 47]
:: نقد تأملی در مفهوم قدر، نظریه بنیادی هنر، معماری و زیبایی در تمدن اسلامی [دوره 2، شماره 8]
:: نقد معماری معاصر برج-دروازه: گونه نوین فرمِ پیرو کارکرد یا دال تهی [دوره 5، شماره 18]
:: نقد هنر ضد نیت‌گراییِ مونرو بیردزلی در تحلیل عکس هایی منتخب از آندریاس گورسکی [دوره 8، شماره 31]
:: نقد هنری ارزشیابی آثار هنری در فلسفه تحلیلی هنر [دوره 7، شماره 27]
:: نقد هنری گفتگومندی در نقد هنری معاصر [دوره 7، شماره 26]
:: نقش رسانه‌ای تقابل روابط محورهای همنشینی و جانشینی و دگرگونی آن در نسبت با نقش رسانه‌ای شاهنامه‌نگاری مکتب نگارگری شیراز [دوره 8، شماره 33]
:: نگارگری مطالعه پیکرنگاری پیامبر(ص) در نگاره‌های دوره ایلخانی با اتکاء به آیکونوگرافی پانوفسکی [دوره 9، شماره 35]
:: نگارگری تحلیل الگوی کنشگر گرماس در نگاره‌ها و داستان شیخ صنعان [دوره 10، شماره 41]
:: نگارگری ایرانی نظریه شرق‌شناسی پنهان و کاربست مفهوم عالم مثال در تفسیر نگارگری ایرانی [دوره 7، شماره 27]
:: نگارگری، غزل، صائب تبریزی، مکتب اصفهان رابطه بینامتنی حکمت شاعرانه صائب و نگارگری مکتب اصفهان [دوره 1، شماره 3]
:: نگاره مستی لاهوتی و ناسوتی بازجست معانی عرفانی در شکل و ساختار نگاره مستی لاهوتی و ناسوتی [دوره 8، شماره 32]
:: نگاره میخک گلدان استقلال عمل و پای‌بندی به سنت نقاشی ایرانی در نگارهٔ میخک گلدان شفیع عباسی [دوره 13، شماره 51]
:: نگاره‌های تک‌برگی تبیین روند پیدایش و عمومیت‌یافتنِ نقاشی به ‌منزلهٔ یک رسانهٔ هنری مستقل در جامعهٔ ایران [دوره 13، شماره 52]
:: نگرش اسلامی رویکردی اسلامی به طراحی مدل ساختارمند نظام آموزش معماری [دوره 2، شماره 7]
:: نمادشناسی تفسیر شمایل نگارانه صحنه های شکار در ظروف فلزی ساسانی [دوره 3، شماره 12]
:: نمایشگاه‌های هنری گفتمان نمایشگاه در هنر معاصر ایران (با تحلیل چرخه نمایشگاه «کارِگل»، تهران) [دوره 5، شماره 19]
:: نمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌ جهانی 1873 وین رسته‌بندی شدن «صنایع‌دستی ایران» در تضارب گفتمان‌های «غرب‌گرایی» و «شرق‌شناسی» در دوره قاجار [دوره 11، شماره 44]
:: نیما یوشیج بررسی رابطهٔ گفتمان ملی‌گرایی و انجمن هنری «خروس جنگی» و گالری آپادانا؛ مطالعهٔ موردی «نماد خروس» [دوره 13، شماره 50]
:: واسازی مرزهای تصمیم ناپذیر (پاررگون) در نقاشی: نقد واساز بر نمونه هایی از آثار تجسمی معاصر ایران [دوره 7، شماره 26]
:: واقعیت دیالکتیک «حقیقت » و «مجاز » در خوانشی لکانی از نقاشی‌های عکس-بنیادِ گرهارد ریشتر [دوره 9، شماره 36]
:: واقع‌نگاری آرمانی تبیین نظریه واقع نگاری آرمانی در نگارگری قاجاری و نسبت پیکرنگاری درباری با آن [دوره 4، شماره 16]
:: واکنش عاطفی ـ شناختاری رهیافت «اخلاق‌ستیزی» در نقد اخلاقی هنر گزارش و ارزیابی آراء متیو کیئرن [دوره 7، شماره 28]
:: والتر بنیامین بررسی امکان مداخلۀ «دموکراتیک» در رویکردهای مشارکتی هنر معاصر با نگاه به نمونه هایی از اکتیویسم هنری [دوره 5، شماره 18]
:: وانمایی تحلیل هنر تعاملی براساس نظریه فراواقعیت بودریار؛ مطالعه موردی: چیدمان تعاملی دیجیتال [دوره 11، شماره 44]
:: وجود مقایسه تطبیقی فضای «جلوت» نگارگری ایرانی با فضای «خلوت» نقاشی شرق‌دور [دوره 8، شماره 31]
:: وحدت و یکپارچگی صوری واکاوی اصل وحدت و یکپارچگی صوَری در کتیبهٔ توحیدی گریوار بقعهٔ دوازده امام یزد [دوره 12، شماره 47]
:: وراجی تأملی هستی‌شناختی در باب تبدیل دوستی به دشمنی در فیلم بنشی‌های اینیشیرینِ مک‌دونا با ابتناء بر هستی و زمان هایدگر [دوره 12، شماره 48]
:: وضع‌وحال‌های اخلاقی/غیراخلاقی جستاری در دفاع از امکانِ نقدِ اخلاقیِ هنر [دوره 5، شماره 19]
:: ویتگنشتاین نسبت ویژگی های فرمی و سبکی نگارش ویتگنشتاین و فلسفه ورزی وی [دوره 9، شماره 34]
:: ویکتور برگن، پایان نظریه‌پردازی هنر، کانسپچوال‌آرت، نقد، استتیک ویکتور برگن پایان نظریه‌پردازی هنر [دوره 2، شماره 5]
:: هاله تغییرات در تجربه و کارکرد اثر هنری در دوران تکنولوژی ازدیدگاه والتر بنیامین [دوره 2، شماره 7]
:: هایدگر بررسی نسبت امر والای پست مدرن در اندیشه لیوتار با مفهوم رخداد در آراء هایدگر [دوره 4، شماره 15]
:: هایدگر، پدیدارشناسی، اثر هنری، وجود، حقیقت، آشکارگی هایدگر و پدیدارشناسی هرمنوتیکی هنر [دوره 1، شماره 3]
:: هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا تبیین روابط اسطوره و هنر بر مبنای تخیل زیبایی‌شناسانه در برون‌داد نهایی مولفه‌های آگاهی اسطوره‌ای [دوره 12، شماره 49]
:: هفت‌خان رستم. تحلیل نگاره‌های هفت خان رستم در شاهنامه‌ی طهماسبی بر مبنای الگوی نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 12، شماره 49]
:: هگل بیان امر الهی از طریق هنر پیکرسازی در دین هنری یونانی (بر اساس پدیدارشناسی روح و درس گفتارهایِ زیباشناسی هگل) [دوره 10، شماره 38]
:: همسانی، همگونی، بازنمایی فوکو با چشمان مگریت [دوره 1، شماره 3]
:: همسان‌سازی بررسی ابعاد فرهنگیِ تأثیرات جهانی شدن بر قالی دستباف ایرانی در دورهٔ قاجار [دوره 11، شماره 43]
:: هند تحلیل زیورآلات معاصر هند با رویکرد گفتگومندی میخائیل باختین (مطالعه موردی: زیورآلات سال ۲۰۲۰م) [دوره 11، شماره 43]
:: هنر آیا صنایع‌دستی هنر است؟ جستجوی جایگاه صنایع‌دستی در بین هنرها براساس زیبایی‌شناسی کانت [دوره 6، شماره 22]
:: هنر هنر و صنعت به منزله دو قلمرو برای نحوه وجود دازاین [دوره 9، شماره 37]
:: هنر آزاد، هماهنگی، موسیقی کیهانی، موسیقی بشری، موسیقی ابزاری هنر آزاد و موسیقی کیهانی تأملی در آرای زیبایی شناسانه بوئتیوس [دوره 1، شماره 2]
:: هنر آوانگارد رویارویی زیباشناختی لیوتار با مدرنیتۀ سیاسی [دوره 6، شماره 23]
:: هنر اسلامی بررسی سیر آرای جمال شناختی در چهار رساله حکمت عملی اسلامی [دوره 6، شماره 24]
:: هنر اسلامی واکاوی معنا و مفهوم «اسلیمی» در هنر اسلامی از منظر حکمت اسلامی [دوره 12، شماره 46]
:: هنر پیکرسازی. تحلیل رابطۀ خدایگان و بندگی برای بیان امر الهی در هنر پیکرسازی بر اساس اندیشۀ هگل [دوره 12، شماره 49]
:: هنر چیدمان زیبایی‌شناسی دریافت در هنر چیدمان تعاملی؛ خوانشی براساس نظریه ولفگانگ آیزر (مطالعه موردی: چیدمان تعاملی استخر شنای لئوناردو ارلیچ) [دوره 10، شماره 39]
:: هنر دینی طرح یک مناقشه؛ بازخوانی وجه هنری فتوّت‌نامه‌ها از منظر اندیشۀ سنتّ‌گرا [دوره 5، شماره 20]
:: هنر ساسانیان، فلزکاری ساسانیان، نقوش بر ظروف فلزی ساسانی ستایش زندگی به عنوان باور زردشتیان نقش یافته بر ظروف فلزی ساسانی [دوره 1، شماره 2]
:: هنر سنتی مقایسهٔ نگارگری مکتب گورکانی و مکتب هرات بر مبنای اندیشهٔ کوماراسوآمی [دوره 11، شماره 43]
:: هنر سنّتی نظام تفکر عالمان مسلمان ایرانی سده هفتم هجری تا دوره معاصر در نگرش به ایقاع [دوره 8، شماره 33]
:: هنر سورئالیستی تجسم ساختارشکنی: تحلیل رویکردهای ساختارشکن در تصاویر سورئالیستی قرن ۲۰ [دوره 6، شماره 22]
:: هنر فیگوراتیو معاصر مفهوم طرد در اندیشه ژولیا کریستوا و بازتاب آن در هنر فیگوراتیو معاصر [دوره 5، شماره 20]
:: هنر قدسی پیرامون هنر سنتی در رویارویی آن با صنعت مدرن [دوره 8، شماره 30]
:: هنر مدرن زیبایی‌شناسی امر والا در اندیشهٔ تئودور آدورنو [دوره 13، شماره 50]
:: هنر معاصر تبیین نقش و جایگاه کیوریتور در فرایند شکل‌گیری جریان‌های هنری معاصر [دوره 10، شماره 40]
:: هنر مفهومی واکاوی در خاستگاه ویتگنشتاینی گرایش مفهومی و ضد زیباشناختی آرا و آثار جوزف کاسوت [دوره 8، شماره 30]
:: هنر هندی نسبت زیبایی‌شناسی و هنرهای سنتی در حکمت هنر هندو [دوره 7، شماره 27]
:: هنرماشینی زیباشناسی ماشین در هنر قرن بیستم با تکیه بر آراء دن آیدی [دوره 8، شماره 30]
:: هنرمند واکاوی انگیزه‌های هنرمندان ایرانی دورۀ اسلامی در باب گرایش به تصوّف و عرفان [دوره 12، شماره 49]
:: هنری پوانکاره تأثیر اندیشه‌های پوانکاره بر ریشه‌های تصادف و شانس در آثار مارسل دوشان و جان کیج [دوره 7، شماره 29]
:: هنر، اسطوره، رؤیا، ناخودآگاهی، خودآگاهی هنر، اسطوره، رؤیا [دوره 1، شماره 1]
:: هویت تغییر ژانر و بقای هویت - تحلیل ژانرهای سینمای جنگ ایران با نظریۀ سیستم های اجتماعی [دوره 7، شماره 29]
:: یوسف و زلیخا پژوهش میان رشته ای در هنر با رویکرد هرمنوتیکی هیرش (مورد پژوهشی تحلیل هنر نگارگری، نگاره یوسف و زلیخا) [دوره 4، شماره 15]
:: «هیچ» پرویز تناولی خوانش پسامدرنی آثار هنری بر اساس آرای فردریک جیمسون با تمرکز بر مجموعه «هیچ» پرویز تناولی (دهه‌های 1340ـ1380 ه. ش) [دوره 6، شماره 23]
Kimiya-ye-Honar
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 25 queries by YEKTAWEB 4710