1. اسماعیلی، نسرین؛ حسنوند، محمدکاظم. (1397)، «بررسی رسانههای هنری جدید در آثار چهار هنرمند زن بینالمللی معاصر»، جلوه هنر، سال دهم، ش 1،ص 21-33. 2. اسپیگلبرگ، هربرت. (1397)، جنبش پدیدارشناسی: درآمدی تاریخی، ترجمه مسعود علیا، جلد دوم، تهران: مینوی خرد. 3. اکبری، م؛ کمال، ز. (1387)، «والتر بنجامین و هنر بازتولید پذیر»، فلسفه و کلام، سال چهارم، ش 14. 4. پریموزیک، دنیل تامس. (1388)، مرلوپونتی: فلسفه و معنا، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، چاپ اول، تهران: مرکز. 5. پور اسماعیل، یاسر. (1395)، «واقعیتها و مسائل پیش روی نظریههای ادراک حسی»، فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه و الهیات، سال 21، ش 2 تابستان 1395، ص 62-94. 6. پیراویونک، مرضیه. (1393)، پدیدارشناسی نزد مرلوپونتی، چاپ اول، تهران: نشر پرسش. 7. خبازی کناری، مهدی؛ سبطی، صفا. (1395)، «بدنمندی در پدیدارشناسی هوسرل، مرلوپونتی و لویناس»، حکمت و فلسفه، سال 12، ش 3، ص 75-98. 8. دو وینیمون، فردریک. (1393)، بدن آگاهی: دانشنامه فلسفه استنفورد، ترجمه مریم خدادادی، چاپ اول، تهران: ققنوس. 9. رفیقی، سمیه؛ اصغری، محمد؛ صوفیانی، محمود. (1397)، «رویکرد انتقادی مرلوپونتی به قصدیت هوسرل»، حکمت و فلسفه، ش 14، ص 157-178. 10. رفیقی، سمیه؛ اصغری، محمد؛ صوفیانی، محمود. (1398)، «نقش بدن زیسته در عینیت بخشی به اعیان از منظر مرلوپونتی»، دوفصنامه فلسفی شناخت، ش 1/81، ص 71-93. 11. رهبرنیا، زهرا؛ مصدری، فاطمه. (1394)، «تأثیر رسانههای نوین بر تعاملی شدن هنر جدید»،https://gmj.ut.ac.ir ، دوره10، ش 9. 12. زهاوی، دان. (1392)، پدیدارشناسی هوسرل، ترجمه مهدی صاحبکار و ایمان واقفی، تهران: روزبهان. 13. سمیعآذر، علیرضا. (1396)، زایش مدرنیسم ایرانی، چاپ اول، تهران: نظر. 14. عربزاده، جمال؛ غفاری، لیلا. (1397)، «نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی موریس مرلوپونتی»، نشریه هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره2، ش 4، ص 33-38. 15. کارمن، تیلور. (1394)، مرلوپونتی، ترجمه مسعود علیا، چاپ اول، تهران: ققنوس. 16. کرین، تیم؛ بنجور، لارنس، (1391). مسائل و نظریههای ادراک حسی در فلسفه معاصر، ترجمه یاسر پوراسماعیل، چاپ اول، تهران: نشر حکمت. 17. کریبر، گلن. (1391)، فرهنگهای دیجیتال: درک رسانههای جدید، ترجمه وازگن سرکیسیان، تهران: سروش. 18. لاشایی، فریده. (1384)، «مصاحبه با مجله هفت»، ش 19، ص 12-19. 19. ماتیوس، اریک. (1389)، درآمدی به اندیشههای مرلوپونتی، ترجمه رمضان برخورداری، تهران: گام نو. 20. مرلوپونتی، موریس. (1375). «اولویت ادراک و پیامدهای فلسفی آن»، فصلنامه فرهنگ فلسفه، ترجمه مراد فرهادپور، ش 18- ص 149-124. 21. مرلوپونتی، موریس. (1394)، جهان ادراک، ترجمه فریاد جابرالانصار، چاپ دوم، تهران: انتشارات ققنوس. 22. موان، رافائل. (1397)، جنبش پدیدارشناسی، جلد 2، ترجمه مسعود علیا، چاپ چهارم، تهران: مینوی خرد. 23. نوزاد، هما؛ صافیان، محمدجواد؛ اردلانی، حسین. (1398)، «پدیدارشناسی بدن و مکان از منظر مرلوپونتی؛ مطالعه موردی: رمان صدسال تنهایی گابریل گارسیا مارکز»، کیمیای هنر، سال 8، ش31. 24. Biffi, A.; pecoraro, F. (2006), Tecnologia per l'arte interattiva: L'esperienza tangatamanu. Univerita commercial Luigi Bocconi. 25. Campbell, John. (2002), Reference and Consciousness, Oxford University Press. [ DOI:10.1093/0199243816.001.0001] 26. Di Pellegrino G, Làdavas E, Farnè A. (1997), "Seeing where your hands are", Nature , VOL 388, p730. [ DOI:10.1038/41921] 27. Goldman, A.T.; de Vignemont,F. (2009), IS Social cognition Embodied? Trend in congnitive sciences, 13(4),9-154 [ DOI:10.1016/j.tics.2009.01.007] 28. di Pellegrino G, Làdavas E, Farnè A. (1997), "Seeing where your hands are, Nature" , VOL 388, p730 [ DOI:10.1038/41921] 29. Gallagher & Zahavi, The Phenomenological Mind, London and New York: 30. Routledege, 2008. 31. Hopp, Walter. (2012), Perception, The Routledge Companion to Phenomenology. edited by Sebastian Luft and Søren Overgaard, New York and London: Routledge. 32. Karp, Cary. "Digital Heritage in Digital Museums", in Museum International, ICOM Internationl Concil of Museums, Blackwell Publishing Oxford ( UK) & Malden (USA), No 221- 222 (vol 56. No 1-2), 2004, pp. 45-51. [ DOI:10.1111/j.1350-0775.2004.00457.x] 33. Kristeller, P.O. (1951), "The Modern System of the Arts: A Study in the History of Aesthetics", Journal of the History of Ideas, 12 (4), 496-527. [ DOI:10.2307/2707484] 34. Kellein, T. & Judd, D. (2002), Specific Objects, New York: D.A.P. 35. Mitchell, W. J. T. (2005), "There Are No Visual Media. Journal of Visual Culture", 4(2), 257-266. [ DOI:10.1177/1470412905054673] 36. Manovich, L. (2002), The Language of New Media, The MIT Press. [ DOI:10.22230/cjc.2002v27n1a1280] 37. Merleau-Ponty, M. (2002), Phenomenology of Perception, London; New York: Routledge. [ DOI:10.4324/9780203994610] 38. Merleau-Ponty, M., The Primacy of Perception, ed. James Edie, Evanston: Northwestern University Press, 1964a. 39. Macann, Christopher. (1993), four phenomenological philosophers, first published ,London :Routeledge 40. Spiegelberg,Herbert. (1994), the phenomenological Movement, first edition,London: Kluwer Academic Publishers [ DOI:10.1007/978-94-009-7491-3_5] 41. Tribe, M.; Jana, R., & Grosenick, U. (2006). New Media Art, Los Angeles: Taschen.
|