Journal archive for Google Scholar Robot!
Kimiya-ye-Honar
کیمیای هنر
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 6, Number 23 (2017-9)
A Postmodernist Reading of Art Works Based on Fredric Jameson’s Ideas: Focusing on Parviz Tanavoli’s Hich Collection (1960s-2000s)
خوانش پسامدرنی آثار هنری بر اساس آرای فردریک جیمسون با تمرکز بر مجموعه «هیچ» پرویز تناولی (دهههای 1340ـ1380 ه. ش)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Supremacy of the Subject in the Renaissance Perspective System and the Reaction of Cubism Painting to it
حاکمیت سوژه در نظام پرسپکتیوی رنسانس و واکنش تقابلی نقاشی کوبیسم به آن
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Reading Michel Foucault’s Theory on Death and Function of Author and its Relation to Plagiarism
بازخوانی نظریه میشل فوکو درباره مرگ و کارکرد مؤلّف و نسبت آن با سرقت ادبی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Review of the Concept of the Subject and Self-destruction: A Case Study of “A Clockwork Orange” and “Apocalypse Now”
بررسی مفهوم سوژه و خشونت بر خود: مطالعه موردی دو فیلم «پرتقال کوکی» و «اینک آخرالزمان»
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Lyotard’s Aesthetic Confrontation with Political Modernity
رویارویی زیباشناختی لیوتار با مدرنیتۀ سیاسی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Conceptual Analysis of Beauty According to Its Ontological Truth: Based on Mulla Sadra’s Views
تحلیل مفهومی زیبایی، ناظر بر حقیقت هستی شناختی آن: مبتنی بر آراء ملاصدرا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles