Journal archive for Google Scholar Robot!

Kimiya-ye-Honar

کیمیای هنر



Volume 6, Number 23 (2017-9)


A Postmodernist Reading of Art Works Based on Fredric Jameson’s Ideas: Focusing on Parviz Tanavoli’s Hich Collection (1960s-2000s)
خوانش پسامدرنی آثار هنری بر اساس آرای فردریک جیمسون با تمرکز بر مجموعه «هیچ» پرویز تناولی (دهه‌های 1340ـ1380 ه. ش)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Supremacy of the Subject in the Renaissance Perspective System and the Reaction of Cubism Painting to it
حاکمیت سوژه در نظام پرسپکتیوی رنسانس و واکنش تقابلی نقاشی کوبیسم به آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reading Michel Foucault’s Theory on Death and Function of Author and its Relation to Plagiarism
بازخوانی نظریه میشل فوکو درباره مرگ و کارکرد مؤلّف و نسبت آن با سرقت ادبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review of the Concept of the Subject and Self-destruction: A Case Study of “A Clockwork Orange” and “Apocalypse Now”
بررسی مفهوم سوژه و خشونت بر خود: مطالعه موردی دو فیلم «پرتقال کوکی» و «اینک آخرالزمان»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lyotard’s Aesthetic Confrontation with Political Modernity
رویارویی زیباشناختی لیوتار با مدرنیتۀ سیاسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Conceptual Analysis of Beauty According to Its Ontological Truth: Based on Mulla Sadra’s Views
تحلیل مفهومی زیبایی، ناظر بر حقیقت هستی شناختی آن: مبتنی بر آراء ملاصدرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles