Journal archive for Google Scholar Robot!
Kimiya-ye-Honar
کیمیای هنر
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 13, Number 53 (2025-2)
Social Factors Influencing the Growth and Development of the Arts Based on Ibn Khaldun's Theory of the Sociology of Art
مؤلفههای اجتماعی مؤثر بر رشد و توسعهٔ هنرها بر بنیان نظریهٔ جامعهشناسی هنر ابن خلدون
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
A Study on the Effects of the Basics of Visual Arts in the Formation of Image Formats in Cinema
مطالعهای بر تأثیرات مبانی هنرهای تجسمی در شکلگیری قالبهای تصویری در سینما
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Relationship between Shusterman's "Somaesthetics" and Baumgarten's "Aesthetics" and its Implications for Contemporary Aesthetics
نسبت «تنزیباییشناسی» شوسترمن با «زیباییشناسی» باومگارتن و پیامدهای آن برای زیباییشناسی معاصر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Analyzing the Relation Between the Revolution of Taoism and Mise-en-scène in Chinese Cinema with an Emphasis on The House of Flying Daggers (2004) Zhang Yimou
واکاوی نسبت میان انقلاب فصول تائوئیسم و میزانسن در سینمای چین با تأکید بر خانهٔ خنجرهای پَران (۲۰۰۴) ژانگ ییمو
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Configuration of Four Elements in Metal Tallow Burners in the Seljuk Period: Gaston Bachelard's Imaginative Criticism Approach
پیکربندی عناصر چهارگانه در پیهسوزهای فلزی دورهٔ سلجوقی با رویکرد نقد تخیلی گاستون باشلار
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Explaining the Function of the Concept of Time-Image as a Form of Recovery of the New in Deleuze's Cinematographic Image with a Look at Mohammad Reza Aslani's Cinema
بازیابی امر نو در تصویر سینماتوگرافیک دلوز با نگاهی به سینمای محمدرضا اصلانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles