1. اسماعیلی، نسرین؛ حسنوند، محمدکاظم. (1397)، «بررسی رسانههای هنری جدید در آثار چهار هنرمند زن بینالمللی معاصر»، جلوه هنر، سال دهم، ش 1،ص 21-33. 2. اسپیگلبرگ، هربرت. (1397)، جنبش پدیدارشناسی: درآمدی تاریخی، ترجمه مسعود علیا، جلد دوم، تهران: مینوی خرد. 3. اکبری، م؛ کمال، ز. (1387)، «والتر بنجامین و هنر بازتولید پذیر»، فلسفه و کلام، سال چهارم، ش 14. 4. پریموزیک، دنیل تامس. (1388)، مرلوپونتی: فلسفه و معنا، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی، چاپ اول، تهران: مرکز. 5. پور اسماعیل، یاسر. (1395)، «واقعیتها و مسائل پیش روی نظریههای ادراک حسی»، فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه و الهیات، سال 21، ش 2 تابستان 1395، ص 62-94. 6. پیراویونک، مرضیه. (1393)، پدیدارشناسی نزد مرلوپونتی، چاپ اول، تهران: نشر پرسش. 7. خبازی کناری، مهدی؛ سبطی، صفا. (1395)، «بدنمندی در پدیدارشناسی هوسرل، مرلوپونتی و لویناس»، حکمت و فلسفه، سال 12، ش 3، ص 75-98. 8. دو وینیمون، فردریک. (1393)، بدن آگاهی: دانشنامه فلسفه استنفورد، ترجمه مریم خدادادی، چاپ اول، تهران: ققنوس. 9. رفیقی، سمیه؛ اصغری، محمد؛ صوفیانی، محمود. (1397)، «رویکرد انتقادی مرلوپونتی به قصدیت هوسرل»، حکمت و فلسفه، ش 14، ص 157-178. 10. رفیقی، سمیه؛ اصغری، محمد؛ صوفیانی، محمود. (1398)، «نقش بدن زیسته در عینیت بخشی به اعیان از منظر مرلوپونتی»، دوفصنامه فلسفی شناخت، ش 1/81، ص 71-93. 11. رهبرنیا، زهرا؛ مصدری، فاطمه. (1394)، «تأثیر رسانههای نوین بر تعاملی شدن هنر جدید»،https://gmj.ut.ac.ir ، دوره10، ش 9. 12. زهاوی، دان. (1392)، پدیدارشناسی هوسرل، ترجمه مهدی صاحبکار و ایمان واقفی، تهران: روزبهان. 13. سمیعآذر، علیرضا. (1396)، زایش مدرنیسم ایرانی، چاپ اول، تهران: نظر. 14. عربزاده، جمال؛ غفاری، لیلا. (1397)، «نگاه در نقاشی از منظر پدیدارشناسی موریس مرلوپونتی»، نشریه هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی، دوره2، ش 4، ص 33-38. 15. کارمن، تیلور. (1394)، مرلوپونتی، ترجمه مسعود علیا، چاپ اول، تهران: ققنوس. 16. کرین، تیم؛ بنجور، لارنس، (1391). مسائل و نظریههای ادراک حسی در فلسفه معاصر، ترجمه یاسر پوراسماعیل، چاپ اول، تهران: نشر حکمت. 17. کریبر، گلن. (1391)، فرهنگهای دیجیتال: درک رسانههای جدید، ترجمه وازگن سرکیسیان، تهران: سروش. 18. لاشایی، فریده. (1384)، «مصاحبه با مجله هفت»، ش 19، ص 12-19. 19. ماتیوس، اریک. (1389)، درآمدی به اندیشههای مرلوپونتی، ترجمه رمضان برخورداری، تهران: گام نو. 20. مرلوپونتی، موریس. (1375). «اولویت ادراک و پیامدهای فلسفی آن»، فصلنامه فرهنگ فلسفه، ترجمه مراد فرهادپور، ش 18- ص 149-124. 21. مرلوپونتی، موریس. (1394)، جهان ادراک، ترجمه فریاد جابرالانصار، چاپ دوم، تهران: انتشارات ققنوس. 22. موان، رافائل. (1397)، جنبش پدیدارشناسی، جلد 2، ترجمه مسعود علیا، چاپ چهارم، تهران: مینوی خرد. 23. نوزاد، هما؛ صافیان، محمدجواد؛ اردلانی، حسین. (1398)، «پدیدارشناسی بدن و مکان از منظر مرلوپونتی؛ مطالعه موردی: رمان صدسال تنهایی گابریل گارسیا مارکز»، کیمیای هنر، سال 8، ش31. 24. Biffi, A.; pecoraro, F. (2006), Tecnologia per l'arte interattiva: L'esperienza tangatamanu. Univerita commercial Luigi Bocconi. 25. Campbell, John. (2002), Reference and Consciousness, Oxford University Press. 26. Di Pellegrino G, Làdavas E, Farnè A. (1997), "Seeing where your hands are", Nature , VOL 388, p730. 27. Goldman, A.T.; de Vignemont,F. (2009), IS Social cognition Embodied? Trend in congnitive sciences, 13(4),9-154 28. di Pellegrino G, Làdavas E, Farnè A. (1997), "Seeing where your hands are, Nature" , VOL 388, p730 29. Gallagher & Zahavi, The Phenomenological Mind, London and New York: 30. Routledege, 2008. 31. Hopp, Walter. (2012), Perception, The Routledge Companion to Phenomenology. edited by Sebastian Luft and Søren Overgaard, New York and London: Routledge. 32. Karp, Cary. "Digital Heritage in Digital Museums", in Museum International, ICOM Internationl Concil of Museums, Blackwell Publishing Oxford ( UK) & Malden (USA), No 221- 222 (vol 56. No 1-2), 2004, pp. 45-51. 33. Kristeller, P.O. (1951), "The Modern System of the Arts: A Study in the History of Aesthetics", Journal of the History of Ideas, 12 (4), 496-527. 34. Kellein, T. & Judd, D. (2002), Specific Objects, New York: D.A.P. 35. Mitchell, W. J. T. (2005), "There Are No Visual Media. Journal of Visual Culture", 4(2), 257-266. 36. Manovich, L. (2002), The Language of New Media, The MIT Press. 37. Merleau-Ponty, M. (2002), Phenomenology of Perception, London; New York: Routledge. 38. Merleau-Ponty, M., The Primacy of Perception, ed. James Edie, Evanston: Northwestern University Press, 1964a. 39. Macann, Christopher. (1993), four phenomenological philosophers, first published ,London :Routeledge 40. Spiegelberg,Herbert. (1994), the phenomenological Movement, first edition,London: Kluwer Academic Publishers 41. Tribe, M.; Jana, R., & Grosenick, U. (2006). New Media Art, Los Angeles: Taschen.
|