1. استوری، جان. (1386)، مطالعات فرهنگی درباره فرهنگ عامه، ترجمه حسین پاینده، تهران: نشر آگه. 2. آشوری، داریوش. (1388)، ما و مدرنیت، تهران: نشر صراط. 3. بنی اعتماد، رخشان؛ مصطفوی، فرید. (1379)، زیر پوست شهر: کالبدشکافی یک اثر سینمایی، تهران: انتشارات روشنگران و مطالعات زنان. 4. تهامینژاد، محمد. (1380)، «سینمای ایران، از مجموعه «از ایران چه می دانم؟»، ش 12، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی. 5. توسلی، غلامعباس؛ میرزایی، حجت اله. (1378)، همایش نقد عملکرد دوران سازندگی، نشریه فتح. 6. جاروی، آی .سی. (1379)، ارتباط کلی سینما با جامعه شناسی رسانهها، ترجمه اعظم راودراد، فصلنامه سینمایی فارابی، دوره دهم، ش2، ش م 38. 7. جهانبگلو، رامین. (1384)، بین گذشته و آینده، تهران: نشر نی. 8. جیمسن، فردریک و همکاران. (1390)، «نظریه فیلم (مجموعه مقالات)»، کتاب فصلنامه ارغنون، ش 23، تهران: طبع و نشر. 9. چندلر، دانیل. (1394)، مبانی نشانه شناسی، ترجمه مهدی پارسا، تهران: انتشارات پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی. 10. حجت، عیسی. (1394)، «سنت سنتگرایان و سنتگرایی معماری»، نشریه هنرهای زیبا- معماری و شهرسازی، دوره 20، ش 1. 11. حسینی، مریم؛ ساسانی، فرهاد؛ نظردنیوی، سارا (1395)، «تحلیل نشانهشناسی اجتماعی فیلم نامه آژانس شیشهای»، نشریه زبانپژوهی، س8، ش18. 12. درستان، رضا؛ ذبیحی، حسین؛ علی اصغرزاده و مرضیه گرجی پشتی (1399)، ارزیابی مؤلفههای جامعهشناختی (با تکیه بر مفهوم گسست نسلی) مؤثر در طراحی محیطی با رویکرد پیشگیری از جرم (نمونه موردی: خیابان اصلی رجاییشهر کرج)، فصلنامه جغرافیای انتظامی، ش 32. 13. دووینیو، ژان. (1379)، جامعهشناسی هنر، ترجمه مهدی سحابی، تهران: نشر مرکز. 14. راودراد، اعظم. (1378)، «تبیین فیلم و جامعه»، فصلنامه سینمایی فارابی، ش34. 15. راودراد، اعظم. (1397)، جامعه ایران در آینه سینما، تهران: پژوهشکاه فرهنگ، هنر و ارتباطات. 16. رفیعپور، فرامرز. (1378)، «شهرداری و تغییر ارزشها: نقدی بر عملکرد شهرداری تهران در دوران سازندگی»، نشریه گام چهارم، ش 4. 17. روانشادنیا، سمیه. (1398)، «شهر تهران در آثار سینمایی دهه 40 از منظر جامعهشناسی سینما با تأکید بر فیلم خشت و آینه»، هویت شهر، ش39، س13. 18. زیبا کلام، صادق. (1394)، جامعهشناسی به زبان ساده، چ5، تهران: انتشارات روزنه. 19. سجودی، فرزان. (1386)، دلالت از سوسور تا دریدا، در مقالات هم اندیشیهای بارت و دریدا، به کوشش امیر علی نجومیان، تهران: فرهنگستان هنر، 195-212. 20. سجودی، فرزان. (1397)، نشانهشناسی کاربردی، چ5، تهران: نشر علم. 21. سوسور، فردینان دو. (1378)، دوره زبانشناسی عمومی، ترجمه کوروش صفوی، تهران: نشر هرمس. 22. شیری، قهرمان؛ هوشمندی یاور، فاطمه. (1397)، «تقابل سنت و مدرنیسم در اندیشههای جلال آل احمد )نقدی بر نظر منتقدان (پژوهشهای نثر و نظم فارسی)»، سال دوم، ش5. 23. فریزبی، دیوید. (1393)، گئورگ زیمل، ترجمه شهناز مسمی پرست، تهران: نشرققنوس. 24. ماجدی، حمید؛ سعیده زرآبادی، زهرا السادات. (1389)، جستاری در نشانهشناسی شهری، آرمانشهر، ش4. 25. مدنی، سعید؛ مقدسی، محمدعلی؛ کاظمی پور، شهلا. (1397)، «بازنمایی آسیبهای اجتماعی تهدیدکننده نهاد خانواده در سینمای دهههای 70 و 80 شمسی ایران»، فصلنامه رسانه، س29، ش2. 26. Avula, Pavanisasidhar. (2020). Modernism And Post Modernsm- A Descripive Study, International Journal of Psychosocial Rehabilitation. 27. Caller, Jonathan. (2001). The Pursuit of signs. London: Routledge. 28. Do Nascimento, Jonas. (2019). Art, Cinema and Society: Sociological Perspectives. Global Journal of Human-Social Science, Sociology & Culture, Vo 19. 29. Habibi, Seyed Mohsen. (2015). Memories of the City of Cinematographic Review of Iranian City. Tehran: Nahid Publications. 30. Lilly, J.Robert; Cullen, Francis.T & Richard A.Ball (2019). Criminological Theory, 5TH edition, Sage Publications. 31. Lyle, Perry. (2019). Sociological Theories of Crime: Control Theory Review 32. Rajat Balabantaray, Subhra. (2020). Impact of Indian cinema on culture and creation of world view among youth: A sociological analysis of Bollywood movies, Journal of Public Affairs [ DOI:10.1002/pa.2405]
|