1. آفرین، فریده (1398). تحلیل تطبیقی جایگاه نوشتار در کنش زیباشناختی سای تومبلی و فریدون آو بر اساس آرای دریدا. مطالعات تطبیقی هنر، پاییز و زمستان ، (18)، 88-71. 2. پاکباز، رویین (1395). دایره المعارف هنر. تهران: فرهنگ معاصر. 3. چندلر، دانیل (1387). مبانی نشانهشناسی. ترجمۀ مهدی پارسا. تهران: سوره مهر. 4. حکیم، اعظم؛ پاکزاد، زهرا ؛ کوثری، مسعود (1400). مطالعهای بر گفتمان چندوجهی نوشتار/تصویر در هنر معاصر ایران. فصلنامه نگره. (60)، 141-156. 5. رز، ژیلیان (1398). روش و روش شناسی تحلیل تصویر. ترجمۀ سید جمال الدین اکبرزاده جهرمی (چاپ سوم). تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما. 6. سجودی، فرزان (1388). نشانه شناسی: نظریه و عمل. تهران: نشر علم. 7. سجودی، فرزان (1387). نشانه شناسی کاربردی. تهران: نشر علم. 8. شعیری، حمیدرضا (1388). از نشانهشناسی ساختگرا تا نشانه-معناشناسی گفتمانی. نقد ادبی. 2(8)، 51-33. 9. شعیری، حمیدرضا؛ قبادی، حسینعلی؛ هاتفی، محمد (1388). معنا در تعامل متن و تصویر؛ مطالعه نشانه-معناشناختی دو شعر دیداری از طاهره صفارزاده. پژوهشهای ادبی. (25)، 39-70. 10. فوکو، میشل (1375). این یک چپق نیست: با نقاشیهایی از رنه ماگریت. ترجمۀ مانی حقیقی. تهران: مرکز. 11. قزل، سلیمه (1392). نوشتار به مثابه تصویر در نقاشی معاصر ایران. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز. 12. کشمیرشکن، حمید (1396). کنکاشی در هنر معاصر ایران. تهران: نظر. 13. کفشچیان مقدم، اصغر؛ اله خانی، کریم ( 1396). بررسی مؤلفههای تعامل فرم و متن در ساختار زیباییشناسانه آثار نقاشی ایران. هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی. زمستان 1396، شماره 72، 23-32. 14. کیاشمشکی، زهرا (1391). بررسی چگونگی استحاله نوشتار و خوشنویسی به نقشمایه در نقاشی ایران (1337-1343ه.ش.). پایاننامۀ کارشناسی ارشد نقاشی، دانشکدۀ هنر، دانشگاه علم و فرهنگ. 15. کیاشمشکی، زهرا (1394). تحلیل نشانهشناختی چگونگی شکلگیری نقشمایههای نوشتاری در نقاشی معاصر ایران، کنفرانس بین المللی معماری، شهرسازی، عمران، هنر و محیط زیست؛ افق های آینده، نگاه به گذشته. تهران: 17 اسفند. 16. محمدی خانقشلاقی، فرزانه؛ مازیار، امیر (1395). تقابل تصویر و کلمه در پاراگون لئوناردو داوینچی. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی. بهار و تابستان، (17)، 5- 18. 17. مریدی، محمدرضا (1397). گفتمانهای فرهنگی و جریانهای هنری ایران: کندوکاوی در جامعهشناسی نقاشی ایران معاصر. تهران: دانشگاه هنر و کتاب آبان. 18. ملامحمدی، زهرا (1393). بررسی و تحلیل عناصر نوشتاری فارسی در هنرهای تجسمی معاصر ایران ( 1320-1390). پایاننامۀ کارشناسی ارشد نقاشی، دانشکدۀ هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر. 19. نودلمن، پری (1389). کنایه در کتب مصور: ذهنیت و عینیت، زمان و فضا. ترجمۀ بنفشه عرفانیان. کتاب ماه کودک و نوجوان. آبان، (157)، 90-82. 20. هاتفی، محمد (1388). بررسی و تحلیل نشانه-معناشناختی رابطه متن کلامی و تصویر در متون ادبی (شعر دیداری، کتاب مصور، نقاشی خط). رسالۀ دکتری زبان و ادبیات فارسی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس. 21. هاتفی، محمد (1400). دگردیسی پدیداری گفتمانی در رابطۀ کلامی/بصری؛ با بررسی شعری دیداری. پژوهشهای زبانشناسی. پاییز و زمستان، (25)، 25-5. 22. Caloglou, Christine; Polymeris, Spiros (2019). Conceptual Art: The Visual and Verbal Semiosis Interplay. Addaption. Volume 12, Issue 3, 284-297. [ DOI:10.1093/adaptation/apz018] 23. Follesdal, Dagfinn (1997). Semantic and Semiotics, In: Chiara, M.L.D., Doets, K., Mundici, D., Van Benthem, J. (eds). Structures and Norms in Science. Synthese Library, vol 260. Springer, Dordrecht. [ DOI:10.1007/978-94-017-0538-7_28] 24. Foucault, Michel (1994). The Order of Things: An Archaeology of Human Science. trans: A. M. Sheriden Smith, New York: Vintage 25. Kalyva, Eve (2017). Image and Text in Conceptual Art: Critical Operations in Context. Switzerland: Springer. [ DOI:10.1007/978-3-319-45086-5] 26. Lewis, David (2001). Showing and telling: The Difference that makes a Difference. Literacy. Volume 35, Issue 3, 94-98. [ DOI:10.1111/1467-9345.00169] 27. Mitchell, W. J. T. (1996). Word and Image. In Nelson, Robert and Richard Shiff. Critical Terms for Art History. University of Chicago. 28. Peppin, Guy (2015). The Painted Word/Writing the Image. Master of Fine Arts Thesis, Sydney College of the Arts, University of Sidney. 29. Scott, David (2003). Same Differences: Word and Image in the Contemporary Art. CIRCA. Volume 104, 31-34 [ DOI:10.2307/25563963] 30. Tanke, J. J. (2009). Foucault s Philosophy of Art: A Genealogy of Modernity. London: Continuum. 31. URL1: Cy Twombly. Untitled. 1952 | MoMA 32. URL2: Joseph Kosuth. One and Three Chairs. 1965 | MoMA 33. URL3: https://darz.art/fa/artists/fereydoun-ave [Accessed on November 2021] 34. URL4: درز | اثر از فریدون آو (darz.art) 35. URL5: داوود زندیان - گالری ایرانشهر (iranshahrgallery.com)
|