۱. احمدی، بابک ( ۱۳۸۳)، حقیقت و زیبایی، نشر مرکز، تهران ۲. آزبورن، پیتر(۱۳۹۰) هنرمفهومی، ترجمه نغمه رحمانی، تهران: انتشارات مرکب سفید. ۳. ایگلتون، تری. (۱۳۸۰)، پیش درآمدی بر نظریه ادبی، ترجمه عباس مخبر، نشر مرکز، تهران. ۴. بنت، سوزان. ( ۱۳۸۶)، تماشاگران تئاتر نظریهای در خصوص تولید و دریافت، ترجمه دکتر مجید سرهنگی، تهران: انتشارات نمایش. ۵. بیگنل، جاناتان. (۱۳۹۳) نشانه، ایدئولوژی، رسانه، مترجمان: سید احمد الله اکوانی، محسن محمودی، ابوالفضل امیرور، تهران: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات ۶. تسلیمی، علی. ( ۱۳۸۳) گزاره هایی در ادبیات معاصر ایران(شعر): پیشا مدرن، مدرن، پست مدرن، تهران: اختران ۷. دیویی، جان(۱۳۹۳)، هنر به منزله تجربه، ترجمه مسعود علیا، تهران: چ۲ نشر ققنوس. ۸. راش، م .(۱۳۸۹)، رسانههای نوین در هنر قرن بیستم.ترجمه بیتا روشنی، تهران: نشر نظر. ۹. ریشتر، مارینتی، اف تی، هانس، لویت، سل (۱۳۹۲)، آغاز بی پایان هنر مفهومی، ترجمه علیرضا امیرحاجی، تهران: چاپ و نشر نظر. ۱۰. سلدن، رامان (۱۳۷۲) راهنمای نظریه ادبی معاصر، ترجمه عباس مخبر، تهران: طرح نو. ۱۱. سمیعآذر، علیرضا. (۱۳۹۲) انقلاب مفهومی، تهران: چ۲ نشر نظر. ۱۲. شفق، اسماعیل، آذر پیرا، علی اصغر. (۱۳۹۶) «تحلیل شعر «آی آدمها» و تفسیرهای آن بر اساس نظریه زیباییشناسی دریافت»، فصلنامه نقد ادبی، س۱۰، ش۳۷، صص ۱۶۱-۱۳۵ ۱۳. شفیعی، ندا، رهبرنیا، زهرا. ( ۱۳۹۷) «خوانش چیدمان تعاملی تایپوگرافی«به منظور کنترل» از منظر اصول ادراک بصری گشتالت»، دوره۲۳، ش۲، صص ۹۸-۸۷ ۱۴. صبری، رضا. (۱۳۹۲ ) هنر محیطی تاملی در عناصر معنی دهنده به منظر، تهران: پیکر، چ ۲ ۱۵. لوسی اسمیت، ادوار. (۱۳۸۴) مفاهیم و رویکردها در آخرین جنبشهای هنری قرن بیستم، ترجمه علیرضا سمیعآذر، تهران: چ ۴ نشر نظر. ۱۶. مکاریک، ایرناریمل. (۱۳۹۴)، دانشنامه نظریه ادبی معاصر، مترجمان: محمد نبوی، مهران مهاجر، تهران: انتشارات آگه. ۱۷. میرزا حسین، فهیمه، عظیم پور تبریزی، پوپک. (۱۳۹۴) «خوانش عروسکهای نمایشی بر اساس نظریه زیباییشناسی دریافت آیزر، نامه هنرهای کاربردی»، ش ۱۰، ۳۱-۲۱ ۱۸. نامورمطلق، بهمن. (۱۳۸۷)، «یائوس و آیزر، نظریه دریافت»، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، ش۱۱، ص۱۱۰-۹۳ ۱۹. نظرزاده، رسول. (۱۳۸۲)، «هر متن ناتمام است (سیری در پدیدارشناسی نظریه دریافت مخاطب)»، فارابی، ش۵۰، صص۱۹۰-۱۷۳ ۲۰. هارلند، ریچارد (۱۳۸۲)، درآمدی تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت، ترجمه علی معصومی و شاپور جورکش، تهران: نشر چشمه. 21. Bialoskorski ,L. S. S. , Westernik ,J. H. D. M. and van den Broek ,E. L. (2009).Mood Swings: 22. design and evaluation of affective interactive. New Review of Hypermedia and 23. Multimedia, Vol.15,No.2,173-191. 24. Iser, Wolfgang (1972), "The Reading Process: A Phenomenological Approach", New Literary [ DOI:10.2307/468316] 25. History, Vol. 3, No. 2, pp. 279-299 26. Iser, Wolfgang (1978),The act of reading a theory of aesthetic response, Routledge and Kegan Paul Publisher,London, UK 27. Iser, Wolfgang(2000).Do H Write for a Audience? PMLA, 115:3(May), 310-314 [ DOI:10.2307/463451] 28. Shi, Yanling(2013). Review of Wolfgang Iser and His Reception Theory, Theory and Practicr in Language Studies, Vol3 , No 6, pp 982-986 [ DOI:10.4304/tpls.3.6.982-986] 29. Kwastek, katja(2013), Aesthetics of interaction in digital art, London, Massachusetts institute of technology [ DOI:10.7551/mitpress/9592.001.0001] 30. Paul, C. (2003). Digital Art, Thames & Hudson, London 31. http://www.leandroerlich.art/ 32. https://www.ignant.com/2016/01/07/an-illusory-swimming-pool-by-leandro-erlich/
|