[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Current Issue :: Archive :: Search :: Submit :: Contact ::
Main Menu
Home::
About ARIA::
Journal Information::
Articles archive::
For Authors::
For Reviewers::
Registration::
Contact us::
Site Facilities::
::
Search in website

Advanced Search
..
Receive site information
Enter your Email in the following box to receive the site news and information.
..
:: Volume 10, Issue 40 (12-2021) ::
کیمیای هنر 2021, 10(40): 97-108 Back to browse issues page
Explanation of Harry Broudy’s View with Respect to Aesthetic Education and its Link to Education via Pedagogical Theater
Neda Kazemi Yazdi , Masoud Delkhah * , Hamidreza Shairi
Abstract:   (3217 Views)
Pedagogical theater with a continuous process and with an emphasis on the simple learning of various concepts and lessons assists to grow and thus enhance individual and group behavior in society. The process of performing the exercises encourages the talent and creativity of the participants in learning and ensures their active participation. This study aims to establish a link between the ideas of Harry Broudy and the pedagogical methods proposed from his perspective, describing the process of teaching and learning through art. In this study, the connection between the aesthetic aspects from Broudy’s perspective and the related components and the educational process through pedagogical theater is investigated. Broudy proposes three approaches, including performance, artistic perception, and perception in aesthetics, to prove that the perception approach is far more effective in aesthetic education. The results indicate that the teaching and learning process should first be accompanied by strengthening aesthetic education, which is one of the best methods in this field, namely the use of pedagogical theater.  Since it fills the learning path with fascination and excitement, and the process of rehearsal and the impact of this type of theater on the participants are remarkable. At the same time, it can contribute a lot to have the fascination, ease and creativity in learning all kinds of topics.
Keywords: Harry Brody, education, Aesthetics, theater, pedagogy
Full-Text [PDF 289 kb]   (976 Downloads)    
Type of Study: Research | Subject: Special
Received: 2020/12/29 | Accepted: 2021/11/9
References
1. احمدی، بابک. (1378)، حقیقت و زیبایی درس‌های فلسفه هنر. چ4، تهران: مرکز.
2. افلاطون (1368)، جمهور، ترجمه فواد روحانی. چ5، تهران، علمی و فرهنگی.
3. الیوریو، انا. (1376). نقاشی کودکان و مفاهیم آن. ترجمه عبدالرضاصرافان، تهران: دبستان.
4. بوال، اگوستو. (1382). تئاتر مردم ستمدیده، جواد ذوالفقاری و مریم حاتمی، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری نوروز هنر.
5. حسن‌زاده، روح‌اله. (1392). مقایسه دیدگاه علامه جعفری و هری برودی درباره تربیت زیبا شناختی{پایان نامه}،روانشناسی و علوم تربیتی.
6. دلخواه، مسعود. (1391). «مصاحبه مسعود دلخواه با پروفسور آندره آس پوپه درباره تئاتر پداگوژی/ گزارش شکست یک پیروزی». ماهنامه نمایش، پیاپی 157.
7. رضایی، منیره. (1389)، تربیت زیباشناسی و هنری(با تاکید بر اراء برودی).تهران: نشر منادی تربیت.
8. شریعتمداری، علی. (1375)،«اصول و فلسفه تعلیم و تربیت».چ8. تهران: سپهر.روؤف، علی. (1371)، «تربیت معلم و کارورزی»، تهران: فاطمی.
9. عبدالرحیم زاده، رحیم. (1389). «میزگرد درباره تئاتر پداگوژی»، ماهنامه نمایش، شماره پیاپی 128.
10. غنی زاده، اناهیتا. (1392)، نمایش خلاق (نقش برنامه اموزشی نمایش خلاق). تهران: نشر نمایش.
11. لوینسون، جرولد. (1390). مسائل کلی زیبایی‌شناسی ـ مجوعه مقالات زیبایی‌شناسی آکسفورد (قسمت دوم)، ترجمه ف مجیدی، تهران: مؤسسه آثار هنری متن.
12. مسگری، احمدعلی اکبر، ساعتچی، محمدمهدی. (1392). تحول زیبایی‌شناسی در فلسفه هنر هگل، پژوهشنامه علوم انسانی،1 (69): 127-146.
13. مهر محمدی، محمود. (1383). «طراحی و اعتبار بخشی الگوی مطلوب برنامه درسی هنر دوره ابتدایی ایران»،مطالعات برنامه درسی ایران، شماره 21.
14. مهرمحمدی، محمود، عابدی، لطفعلی. (1380). «ماهیت تدریس و ابعاد زیبایی‌شناختی آن». فصلنامه مدرس،دوره پنجم شماره 3
15. ندایی، هاشم. (1374)، فلسفه تعلیم و تربیت. تهران: نشر دفتر همکاری حوزه و دانشگاه، سمت..
16. Broudy, H. S. (1962). Building a philosophy of Education. Prentice _ Hall, INC. Englewood Cliffs. N. J
17. Broudy, H.S. (1970). Tacit Knowing and Aesthetic Education, In R.A. Smith (ed). Aesthetic Concepts and Education. University of Illinois Press.
18. Broudy. H. S. (1977a) Type of Knowledge and Purpose of Education. In R. Anderson (ed), Schooling and the Acquisition of Knowledge, Hillsdale: Erlbaum.
19. Broudy, H.S. (1979a). Tacit Knowing as a Rationale for Liberal Education. Teachers Colledge Record. 80
20. Broudy, H.S, (1987a). The Role of Imagery in Learning. Los Angles: The Getty Center for education in Arts.
21. Greene, M.(1986).The spaces of aesthetic education. Journal of Aesthetic Educayion,20(4),56-62 [DOI:10.2307/3332600]
22. Landy, Robert(1993),Person and Performance, Rutledge press, London and New York.
23. Sheffler, Israel.(1977).In Praise of the Cognitive Emotions. Teacher College Record. Vol 79.No2.
24. Zahoric,A.John.(1987).Perspective and Imperatives Teaching: Rules, Research, Beauty, and Creation. Journal of Curriculum and Supervision. Vol 2. No 3.
Send email to the article author

Add your comments about this article
Your username or Email:

CAPTCHA



XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kazemi Yazdi N, Delkhah M, Shairi H. Explanation of Harry Broudy’s View with Respect to Aesthetic Education and its Link to Education via Pedagogical Theater. کیمیای هنر 2021; 10 (40) :97-108
URL: http://kimiahonar.ir/article-1-1988-en.html


Rights and permissions
Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Volume 10, Issue 40 (12-2021) Back to browse issues page
Kimiya-ye-Honar
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660