1. احمدی، بابک. (1378)، حقیقت و زیبایی، چ4، تهران: نشر مرکز. 2. اطهاری، مریم. (1384)، «نقاشی بهمثابه جنزدایی»، حرفه هنرمند: نشریه هنرهای تصویری، ش 14، زمستان، ص 70-79. 3. بارت، رولان. (1390)، اتاق روشن، ترجمه نیلوفر معترف، چ6، تهران: نشر چشمه. 4. برت، تری. (1379)، نقد عکس، ترجمه اسماعیل عباسی و کاوه میرعباسی، تهران: نشر مرکز. 5. پاینده، حسین. (1388)، «نقد شعر زمستان از منظر نظریه روانکاوی لکان»، فصلنامه زبان و ادبیات فارسی، ش 42، ص 27- 46. 6. عادل، شهاب الدین؛ گنجهای، معصومه. (1398)، «ابژه غایب و نگاه مخاطب: ابژه غایب ژاک لکان و نقد روانکاوانه فیلم، مطالعات میانرشتهای ارتباطات و رسانه»، ش 4، دوره دوم تابستان، ص 141-168. 7. علی، بختیار. (1395)، آیا میتوان با لکان انقلابی بود؟، ترجمه سردار محمدی، چ2، تهران: افراز. 8. کامران، افسانه و دیگران. (1392)، «نشانهشناسی زمان و گذر آن در عکسهای یادگاری»، نشریه هنرهای زیبا ـ هنرهای تجسمی، ش 2، دوره 18، تابستان، ص 65-74. 9. لکان، ژاک. (1397)، آموزه من، ترجمه احسان کیانیخواه، تهران: حرفه نویسنده. 10. مرادخانی، علی؛ اسماعیلی، نسرین. (1399)، «دیالکتیک حقیقت و مجاز در خوانشی لکانی از نقاشیهای عکس-بنیاد گرهارد ریشتر»، فصلنامه علمی کیمیای هنر، ش 36، پاییز، ص 63-74. 11. ناکلین، لیندا. (1394)، بدن تکهتکهشده: قطعه به مثابه استعارهای از مدرنیته، چ3، تهران: حرفه هنرمند. 12. Benjamin,W. (2010), The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, 1st edn, London: Penguin Group. 13. Conty,A.(2013), "They Have Eyes That They Might not See", Walter Benjamin's Aura and the Optical Unconscious, Literature and Theology: An International Journal of Religion, Theory and Culture, vol.27. [ DOI:10.1093/litthe/frt035] 14. Daniel.K. (2009), Dialogues Between Feminists and Jacques Lacan on Female Hysteria and Femininity, Proquest Dissertations Publishing. Seehttps://pdfs.semanticscholar.org/f570/c59fba34768d326cd1930d9f0f08ad569c1c.pdf 15. Dumas,M.(2004), Marlene Dumas, Phaidon. 16. Freud.S. (1991), On Metapsychology: The Theory of Psychoanalysis, trans. James Strachey, ed. By A. Richards & A. Dickson, Harmondsworth: Penguin Books Ltd. 17. Foster,H. (1996), The Return of the Real: Critical Models in Art and Theory Since 1960, 5th edn, Cambridge MA: MIT Press. 18. Goodman,N. (1976), Language of Art, Indianapolis, Ind: Hackett. [ DOI:10.5040/9781350928541] 19. Lacan,J. (1966), Ecrits:The first complete edition in English, Translated by Bruce Fink, New York: Norton, 2005. 20. Lacan,J. (1960), Ecrits: A selection. The Mirror Stage as Formative of the Function of the I as Revealed in Psychoanalytic Experience. Text established by Alian Miller.paris 1973.translated by Alan Sheridan.New York: Norton,1978 21. Lacan.J and Sheridan. A. (1977), The Four Fundamental Concepts of Psycho-analysis, trans. A. Sheridan, 1st edn, London, The Hogarth Press Ltd. 22. Laplanche.J; Pontalis.J. (1973), The language of psycho-analysis, 1st ed, London, The Hogarth Press Ltd. 23. Mark, Lisa. (2008), Marlene Dumas:Measuring Your Own Grave, 2nd ed, Los Angeles CA, Museum of Contemporary Art 24. Phelan, P. (1993), Unmarked, 1st edn, London: Routledge. 25. Robertson, Jean- Mc Daniel, Craig. (2010), Theme of contemporary Art, visual art after 1980, Oxford university, New York. [ DOI:10.1093/gao/9781884446054.article.T2088866] 26. Williams,C. (2001), Contemporary French Philosophy: Modernity and the Persistence of the Subject, 1st edn, London and New York NY, The Athlone Press. [ DOI:10.5040/9781472546197]
|