[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
درباره پژوهشکده هنر::
مقالات در دست انتشار::
::
ISSN: ۲۲۵۱-۸۶۳۰
 e-ISSN: ۲۲۵۱-۹۹۷۱
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 17 - ( زمستان 1394 ) ::
جلد 4 شماره 17 صفحات 97-86 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر محیط کاری اداری به عنوان یک روش هنری بر یادگیری دانش آموزان
مریم تدین ، رضا افهمی*
چکیده:   (6710 مشاهده)

هدف اصلی این پژوهش دستیابی به تأثیر دودل کردن بر روی بهبود شیوه آموزش دانش آموزان پسر مدارس تهران بوده است. طراحی این پژوهش به شیوه پیش آزمون-پس آزمون و با استفاده از گروه کنترل انجام شده است. یک گروه متشکل از 175 دانش آموزان نوجوان پسر 12 - 13 ساله مدارس تهران برای مطالعه انتخاب شده‌اند. پس از آموزش یک بخش از درس علوم، از دانش آموزان خواسته شد تا به سؤالات مشخصی پاسخ دهند و پس از آن این نمرات به عنوان نمرات پیش آزمون مورد استفاده قرار گرفت. پس آزمون پس از اجرای رفتار درمانی پیشنهادی انجام شد. در طی ده جلسه، در شرایط کلاس و درس یکسان، صفحات سفیدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت و از آن‌ها خواسته می‌شد تا به صورت آزادانه به دودل کردن بپردازند. در انتهای هر جلسه سؤالات مرتبط با درس از آن‌ها پرسیده و میزان افزایش پیشرفت دانش آموزان در درس ارزیابی می‌شد. گروه آزمون و کنترل هر یک شامل 27 دانش آموز انتخاب شده به صورت تصادفی بودند که مشارکت‌کنندگان در گروه آزمون به دودل پرداخته و گروه کنترل از این کار منع شده بودند. به منظور ارزیابی تأثیر دودل، از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده و مقایسه نتایج آزمون‌های دو گروه نشان دهند اینست که میان نتایج گروه آزمون و کنترل از منظر یادگیری تفاوت معناداری وجود دارد.

واژه‌های کلیدی: آموزش، شیوه آموزشی، نوجوانان پسر، دانش آموز
متن کامل [PDF 1484 kb]   (7571 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/3/29 | پذیرش: 1395/3/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tadayon M, Afhami R. How does Doodling Effects on Students Learning as an Artistic Method?. کیمیای هنر 2015; 4 (17) :86-97
URL: http://kimiahonar.ir/article-1-598-fa.html

تدین مریم، افهمی رضا. تأثیر محیط کاری اداری به عنوان یک روش هنری بر یادگیری دانش آموزان. کیمیای هنر. 1394; 4 (17) :86-97

URL: http://kimiahonar.ir/article-1-598-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 17 - ( زمستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Kimiya-ye-Honar
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645