1. بانی مسعود، امیر. (1391). معماری غرب: ریشهها و مفاهیم، تهران: نشر هنر معماری قرن. 2. برلینت، آرنولد، علافچی،جواد. (1386). زیبایی شناسی محیطی، نشریه زیبا شاخت، ش16، صص283-296. 3. قبادیان، وحید. (1391). مبانی و مفاهیم در معماری معاصر غرب، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی. 4. گایر، پل (1395). زیباییشناسی در قرن بیستم، ترجمه پدرام حیدری، تهران: انتشارت ققنوس. 5. گروتر، یورگ کورت. (1388). زیباییشناسی در معماری، ترجمه جهانشاه پاکزاد، عبدالرضا همایون، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی. 6. لنگ، جان. (1391). آفرینش نظریه معماری:نقش علوم رفتاری در طراحی محیط، ترجمه علیرضا عینیفر، تهران: دانشگاه تهران. 7. مزینی، منوچهر. (1387). از زمان و معماری، تهران: انتشارات شهیدی. 8. میتروویچ، برانکو. (1398). فلسفه برای معماران، ترجمه احسان حنیف تهران: ،فکر نو. 9. Adorno, Theodor W. (1970). Aesthetic Theory, ed by G.Adorno and R.Tiedemann, trans by R. Hullot-Kentor, Minneapolis: University of Minnesota Press. 10. Ayer, Alfred Jules (1936). Language, Truth and Logic, London: Victor Gollancz. 11. Bell, Clive (1914). Art, New York: G. P. Putnam's Sons. 12. Benjamin, Walter (1928). The Origin of German Tragic Drama, Trans by J. Obsborne, London: Verso. 13. Bosanquet , Bernard (1892). A History of Aesthetic, 2nd ed, London: Allen & unwin. [ DOI:10.1037/10826-000] 14. Bullough, Edward (1957). Aesthetics: Lectures and Essays, ed by E. M. Wilkinson, CA: Stanford University Press. 15. Cassirer, Ernst (1944). An Essay on Man, New Haven, CT: Yale University Press. 16. Collingwood, Robin George (1938). The Principles of Art, Oxford: Clarendon Press. 17. Dewey, John (1934). Art as Experience, New York: G.P. Putnam's Sons. 18. Danto, Arthur (1964). The Artworld, Journal of Philosophy 61:571-84, Repr. In G. Dickie, R. Sclafani, and R. Roblin (eds) Aesthetics: A Critical Anthology, 2nd edn., New York: St Martin's Press, pp 171-82. [ DOI:10.2307/2022937] 19. Dickie, George (1974). Art and The Aesthetic: An Institutional Analysis, NY: Cornell University Press. 20. Fry, Roger (1920). Vision and Design, London: Chatto & Windus. 21. Gadamer, Hans Georg (1960). Truth and Method, revised trans by J. Weinsheimer and D. G. Marshall, London and New York: Continuum. 22. Goodman, Nelson (1968). The Languages of Art, Indianapolis: Hackett. 23. Langer, Susanne Katherina (1953). Feeling and Form: A Theory of Art Developed from Philosophy in a New Key, New York: Charles Scribner's Sons. 24. Marcuse, Herbert (1978). The Aesthetic Dimention: Toward a Critique of Marxist Aesthetics, Boston: Beacon Press. 25. Mothersill, Mary (1984). Beauty Restored, Oxford: Clarendon Press. 26. Santayana, George (1896). The Sense of Beauty, New York: Charles Scribner's Sons. [ DOI:10.1037/10861-000] 27. Scruton, Roger (1974). Art & Imagination: A Study in the Philosophy of Mind, London: Methuen. 28. Sibley, Frank (1959). Aesthetic Concepts, Philosophical Review 68: 421-50, Repr in Approach to Aesthetics Collected Papers on Philosophical Aesthetics, ed by J. Benson, B. Redfern, and J. R.Cox, Oxford: Clarendon Press. [ DOI:10.2307/2182490] 29. Stevenson, Charles (1944). Language and Ethics, New Haven, CT: Yale University Press. 30. Tolstoy, Leo (1898). What is Art, Translated by R. Pevear and L. VoloKhonsky, Harmondsworth: Pengwin. 31. Walton, Kendall (1970). Categories of Art, Philosophical Review 79, pp 334-67. [ DOI:10.2307/2183933] 32. Wittgenstein, Ludwig (1953). Philosophical Investigations, Trans by G. E. M. Anscombe, Oxford: Blackwell. 33. Wollheim, Richard (1960). Art and its Objects, New York: Harper and Row.
|