1. ابوت، اچ. پورتر. (1397)، سواد روایت، ترجمه رویا پورآذر، نیما م. اشرفی، تهران: اطراف. 2. استم، رابرت. (1383)، مقدمهای بر نظریه فیلم، احسان نوروزی، تهران: سوره مهر. 3. آستن، آلن؛ ساوانا، جرج. (1388)، نشانهشناسی متن و اجرای تئاتری، ترجمه داود زینلو، تهران: سوره مهر. 4. اسلامی، مازیار. (1387)، کتاب سینما، ج1، تهران: فرهنگ صبا. 5. اسلامی، مازیار؛ فرهادپور، مراد. (1387)، پاریس ـ تهران: سینمای عباس کیارستمی، تهران: فرهنگ صبا. 6. اوحدی، مسعود. (1391)، روایتشناسی سینما و تلویزیون، تهران: انتشارات دانشکده صدا و سیما. 7. بالاش، بلا. (1376)، تئوری فیلم: خصوصیت و رشد هنری جدید، کامران ناظرعمو، تهران: دانشگاه هنر. 8. بنت، سوزان. (1386)، تماشاگران تئاتر: نظریهای در خصوص تولید و دریافت، مجید سرسنگی. تهران: نمایش. 9. بورچ، امانوئل. (1363)، زمان و مکان در سینما، ترجمه حسن سراج زاهدی، تهران: وزارت ارشاد اسلامی اداره کل تحقیقات و روابط سینمائی. 10. بینیاز، فتحالله. (1387)، درآمدی بر داستاننویسی و روایتشناسی، تهران: انتشارات افراز. 11. پارسا، مهدی. (1393)، دریدا و فلسفه، تهران: علمی. 12. سجودی، فرزان. (1387)، نشانهشناسی کاربردی، تهران: نشر علم. 13. عابدینی، حسام. (1397)، این صفحه سفید است: هنر غیاب ساموئل بکت و عباس کیارستمی، تهران: نظر. 14. گوده، استفان. (1395)، سینما فقط داستانگویی نیست، ترجمه محمدرضا شیخی، شیوه، 1، 42-53. 15. کیارستمی، عباس. (1384)، گرگی در کمین، تهران: سخن. 16. مخاطبیاردکانی، مژگان. (1385)، نشانهشناسی نمایش رادیویی، تهران: طرح آینده. 17. موسوینیا، سیدرحیم. (1396)، فضای روایت از شخصیتپردازی تا درک خواننده: نگاهی به نظریههای ساختارگرایان و پساساختارگرایان، نقد زبان و ادبیات خارجی، دوره چهاردهم، ش 19، صص297-316. 18. نجومیان، امیرعلی. (1386)، مقالات هماندیشی بارت و دریدا، تهران: فرهنگستان هنر. 19. نیوز، پاسکال. (1393)، نگاه و صدا: جستارهایی در باب سینما. قاسم روبین، تهران: ناهید. 20. هارلند، ریچارد. (1380)، ابرساختگرایی: فلسفه ساختگرایی و پساساختگرایی، ترجمه فرزان سجودی، تهران: حوزه هنری. 21. Abbott, Mathew. (2017), "Abbas Kiarostami and Film-Philosophy". UK: EDINBURGH University Press. [ DOI:10.1515/9780748699919] 22. Alves, Pedro. (2021), "Surfaces Of Longing: A Portrait OF The Cinematographic Experience From Shirin". L'ATALANTE, no.32 (July-December):163 -176. 23. Gronstad, Asbjorn. (2012-13), "Abbas Kiarostami's Shirin and the Aesthetics of Ethical Intimacy". Film Criticism, Vol. 37, No. 2, (Winter): 22-37. 24. Gupta, Rebanta. (2021), "The Gaze of the Medusa: The Search for a Feminine Cinematic Language in Abbas Kiarostami's Shirin". Research Journal of English (RJOE). Vol-6, Issue-3, 81-89. 25. Mello, Cecília. (2021), "The intermediate reinvention of cinema". Significação, São Paulo, v. 48, n. 56, (July-Dec): 285-292. [ DOI:10.11606/issn.2316-7114.sig.2021.186245] 26. Saljoughi, Sara. (2012), "Seeing, Iranian Style: Women and Collective Vision in Abbas Kiarostami's "Shirin". Iranian Studies, Vol. 45, No. 4, (July): 519-535. [ DOI:10.1080/00210862.2012.673826] 27. Saeed-vafa, Mehrnaz; Rosenbaum, Jonathan. (2018), "Abbas Kiarostami", Illinois: University Of Illinois Press. [ DOI:10.5406/j.ctv80c9w4]
|