1. رفاسمیت، رابرت مرداک. (1399)، هنر ایران، ترجمه کیانوش معتقدی با همکاری علیرضا بهارلو. تهران: خط و طرح. 2. آبراهامیان، یرواند. (1376)، مقالاتی در جامعهشناسی سیاسی ایران، ترجمه سهیلا ترابی فارسانی. تهران: شیرازه. 3. آبراهامیان، یرواند. (1396)، ایران بین دو انقلاب: درآمدی بر جامعهشناسی سیاسی ایران معاصر، ترجمه احمد گلمحمدی و همکاران. نشر نی. 4. باراش، موشه. (1399)، نظریههای هنر (جلد 2): از وینکلمان تا بودلر، ترجمه محمدرضا ابوالقاسمی. تهران: گیلگمش. 5. بانیمسعود، امیر. (1400)، ایران و نمایشگاههای جهانی: از غرفه 1867 تا پاویون 2020 دوبی، مشهد: کتابکده کسری. 6. برتنز، یوهانس ویلم. (1396)، نظریه ادبی: مقدمات، ترجمه فرزان سجودی. چاپ اول. تهران: علم 7. پاکباز، رویین. (1394)، دایره المعارف هنر (سه جلدی)، تهران: فرهنگ معاصر. 8. جمالالدین، غلامرضا؛ کیانی، مصطفی. (1399)، «زمینههای تاریخی و اجتماعی شکلگیری پاویونهای عصر قاجار در نمایشگاههای جهانی و جایگاهشان در معماری مدرن ایران. (1913-1873م /1252-1292ش)». نامه معماری و شهرسازی. سال13. ش28. پاییز. صص 69 -92. 9. حائری، عبدالهادی. (1373)، دو رویه تمدن غرب، تهران: امیرکبیر. 10. خبازیکناری، مهدی؛ سبطی، صفا. (1396)، «آیا صنایعدستی هنر است؟ جستجوی جایگاه صنایعدستی در بین هنرها براساس زیباییشناسی کانت». فصلنامه کیمیای هنر. سال ششم، ش22؛ بهار، صص 7-18. 11. دادور، ابوالقاسم؛ قریبپور شهریاری؛ نازنین؛ عربنیا؛ فرناز. (1394)، جستاری در سنت و مدرنیسم و تاثیر آن بر صنایعدستی، تهران: مرکب سفید و دانشگاه الزهراء. 12. دلزنده، سیامک. (1396)، تحولات تصویری هنر ایران: بررسی انتقادی، تهران: نظر. 13. راعی، انیسه. (1375)، اتریش، تهران: موسسه چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه. 14. رز، ژیلیان. (1394)، روش و روششناسی تحلیل تصویر. ترجمه سید جمالالدین اکبرزاده جهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات. 15. رشیدیان، عبدالکریم. (1394)، فرهنگ پسامدرن. چاپ دوم. تهران: نشر نی. 16. رضوانفر، مرتضی. (1385)، «صنایعدستی و مدرنیته، تحلیلی مردم شناختی از ابعاد نظری صنایعدستی». کتاب ماه هنر. پیاپی 100-99. آذر و دی. صص 70-74 17. روزنامه ایران. (1374)، «سرمقاله روزنامه ایران»، جلد اول. به کوشش عنایتاله رحمانی. ش133. سال 1289.ق. تهران: کتابخانه ملی. 18. زرینکوب، عبدالحسین. (1354)، نقد ادبی. جلد دوم، تهران: امیرکبیر. 19. سعید، ادوارد. (1395)، شرقشناسی، ترجمه عبدالرحیم گواهی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی. 20. ظهیرالدوله، علیبنمحمدناصر. (1371)، سفرنامه ظهیرالدوله همراه مظفرالدینشاه به فرنگستان. محقق: محمداسماعیل رضوانی. تهران: مستوفی. 21. فوکو، میشل. (1398)، دیرینهشناسی دانش، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده. چاپ هفتم. تهران: نی. 22. فوکو، میشل. (1399). الفاظ و اشیا: باستانناسی علوم انسانی، ترجمه فاطمه ولیانی. تهران: ماهی. 23. قاسمی، مرضیه. (1400)، «نقد و بررسی کتاب هنر ایران». پژوهشنامه انتقادی متون و برنامه های علوم انسانی. سال 21. مرداد، ش 5. پیاپی 93. صص 280-257. 24. کانت، ایمانوئل. (1395)، نقد قوه حکم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان. نشر نی. 25. کریمیان، سعید و عطارزاده، عبدالکریم. (1390). «نقش انقلاب صنعتی در تحولات صنایعدستی ایران». فصلنامه مطالعات تاریخ اسلام. سال سوم. ش11. زمستان. صص 99-120 26. کشمیرشکن، حمید. (1396)، کنکاشی در هنر معاصر ایران. نشر نظر. 27. لکان، ژاک. (1396)، «مرحله آینهای به مثابه آنچه کارکرد من را آنگونه که در تجربه روانکاوانه آشکار میشود شکل میبخشد». ترجمه محمدزمان زمانی جمشیدی. متنهایی برگزیده از مدرنیسم تا پستمدرنیسم. لارنس کهون. ویراست 2. تهران: نی. 28. محمدی، رحیم. (1398)، گفتمانهای جامعه ایرانی: تجدید ساختارهای آگاهی و نظم معنایی در تاریخ معاصر، تهران: نقد فرهنگ. 29. مولّلی، کرامت. (1383)، مبانی روانکاوی فروید-لکان، تهران: نی. 30. میرزایی، عبداله. (1400)، «ابعاد فرهنگی مشارکت ایران در نمایشگاه جهانی 1873 وین و تأثیر آن بر تولید و صادرات قالی ایران». تاریخنامه ایران بعد از اسلام. پیاپی 26. بهار، صص149-176. 31. میلز، سارا. (1392)، گفتمان، ترجمه فتاح محمدی. زنجان: هزاره سوم. 32. ناصرالدینشاه قاجار. (1362)، سفرنامه ناصرالدین شاه به فرنگ، با مقدمه عبدالله مستوفی. ویراست دوم. اصفهان: مشعل. 33. Allan, James W. (1973), "Abu'l-Qasim's treatise on ceramics". Iran. No.11. pp. 111-120. [ DOI:10.2307/4300488] 34. Flood, Finbarr Berry. (2007), "From the Prophet to Postmodernism? New world Orders and the End of Islamic Art". In Elizabeth Mansfield (ed). Making Art History: A Changing Discipline and its Institutions. London. 35. Foucault, Michel. (1977), Discipline and Punish: The Birth of the Prison. Translated by A. Sheridan. London: Allen Lane. 36. Fulco, Daniel. (2017), "Displays of Islamic Culture in Vienna and Paris: Imperial Politics and Exoticism at the Weltausstellung and Expositions Universelles". MDCCC 1800. Vol 6 (Summer) Venice: Edizioni Ca'Foscari. Pp: 51-65. 37. Gramsci, Antonio. (1998), "Hegemony" (from "The Formation of the Intellectuals.") Literary Theory: An Anthology. Ed. Julie Rivkin and Michael Ryan. Massachusetts: Blackwell Publishers. 38. Hall, Stuart. (1997), "The Work of Representation". Cultural Representations and Signifying Practices. London: Stage. pp. 13-74. 39. Helfgott, Leonard. (1990), "Carpet Collecting in Iran, 1873-1883: Robert Murdoch Smith and the Formation of the Modern Persian Carpet Industry". Muqarnas. Vol. 7. pp. 171-181. [ DOI:10.2307/1523127] 40. Isfahani, Alimohammad. (1888), On the Manufacture of Modern Kashi Earthenware Tiles and Vases, written at the request of Major-General Sir R. Murdoch Smith. KCMG. Edinburgh. 41. Mitchell, Timothy. (2009), "Orientalism and the Exhibitionary Order". The Art of Art Histort. Edited by Donald Preziosi. New York: Oxford University Press. pp: 409-423. 42. Nead, Lynda. (1988), Myths of Sexuality: Representations of Women in Victorian Britain. Oxford: Basil Blackwell. 43. Rochechouart, Julien M. (1876), "Quant aux painturers que les Persans produisent eux-memes, c'est a faire grincer les dents". Souvenir D'un Voyage En Perse. Paris. 44. Smith, Murdoch Robert. (1876), Persian Art. London. 45. Tehranprojects. (2022), "Early Iranian Pavilions at the World Expos." 46. http://www.tehranprojects.com/Early-Iranian-Pavilions-at-the-World-Expos (accessed 24 Mar 2022) 47. Vernoit, Stephen. (1997), "Occidentalism: Islamic Art in the 19th Century". The Nasser D. Khalili Collection of Islamic Art. Vol. 23. New York. 48. Vernoit, Stephen. (2000), Discovering Islamic art: scholars, collectors and collections, 1850-1950. London & New York: I.B. Tauris & St. Martin's Press.
|