Kimiya-ye-Honar
کیمیای هنر
کیمیای هنر
Art & Architecture
http://kimiahonar.ir
1
admin
2251-8630
8
10.22034
14
8888
13
fa
jalali
1392
8
1
gregorian
2013
11
1
2
8
online
1
fulltext
fa
پژوهشی دربارۀ مسئله «بازنمایی» در هنر پاپ
A Research on the Issue of Representation in Pop Art
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px border: none padding: 0px"><div style="text-align: right direction: rtl">این مقاله بر آن است تا مسئله «بازنمایی» را در «هنر پاپ» مورد بررسی قرار دهد. منظور از اصطلاح «بازنمایی» فرایندی است که طیِ آن مخاطب، با قرار گرفتن در برابر اثر، واقعیتی بیرونی را از دلِ عناصرِ تصویریِ اثر شناسایی م یکند؛ واقعیتی که یا، به ،«بازنمایی» راستی، در خارج سندّیت دارد و یا چیزی شبیه به آن برایِ ذهنش آشنا است. بدین منظور، با بیانِ مقدم های از جایگاه در سیرِ تاریخیِ هنرها، از هنرِ غارها تا هنرِ نیمههایِ سدۀ بیستم، یعنی تا ظهور جریان هنر پاپ در دهۀ شصت، به دور های حدودا شصتساله، از دهۀ آخرِ قرنِ نوزدهم تا دهۀ پنجاهِ قرنِ بیستم میپردازیم که به دلایلِ مختلف، عنصرِ بازنمایی در اثرِ هنری به مُحاق میرود. اما دوباره با ظهور هنرِ پاپ است که از آن اعادۀ حیثیت شده و عنصرِ آشنا (بازنمودی) دوباره به عناصرِ تصویری بازمیگردد، و در سیرِ تداوم منطقی خود به یکی از مسائل محوری جریان پستمدرنیسم در هنر بدل میشود که تا کنون هم استمرار دارد. در ادامه، دلایل بنیادینِ هنری و اجتماعی این توجهِ دوباره به مسئله بازنمایی در هنرِ پاپ مورد تحلیل و بررسی قرار میگیرد و تکۀی بحث نیز بر آثارِ هنرمندانِ برجستۀ این جنبش یعنی جاسپر جانز، رابرت راشنبرگ، ریچارد همیلتون و جیمز روزنکوئیست خواهد بود.</div></blockquote>
This article intends to study the issue of
representation in Pop Art. Here we define
representation as a process through which
the audience identifies an external reality
in the heart of the pictorial elements of a
tableau which is exterior to the pictorial
world or rather only familiar to his mind.
For this purpose, we would examine “representation”
from cave art to art of the
middle 20th century i.e. when the representational
elements in artistic work wane
for different reasons. But representation
regained its importance no sooner than the
emergence of Pop Art in 60s and consequently
representational pictorial elements
has so far turned into one of the critical issues
of postmodern events in art. This article
would analyze the fundamental artistic
and social reasons for such attention to representation in Pop Art while remaining
focused on works of the distinguished artists
of the movement, those like Jasper
Johns, Robert Rauschenberg, Richard
Hamilton and James Rosenquist.
بازنمایی, هنرِ پاپ, اکسپرسیونیسمِ انتزاعی, انتراعگریِ پسانقاشانه, نشانههایِ تصویری
representation, Pop Art, abstract expressionism, post-painterly abstraction, pictorial signs
27
44
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-58&slc_lang=fa&sid=1
Davoud
Mirzaei
داود
میرزایی
1003194753284600214
1003194753284600214
Yes
دانشگاه بوعلیسینا، همدان
Ne’mat-o-llah
Abdi
نعمتالله
عبدی
1003194753284600215
1003194753284600215
No
همدان