fa
jalali
1395
8
1
gregorian
2016
11
1
5
20
online
1
fulltext
fa
پرسش از معرفت هنری در اسلام
The Question of Art in Islamic Thought
یکی از مسائل مهم و شاید مهمترین مسأله در باب جایگاه هنر در اسلام، مسأله امکان یا امتناع معرفت یا تفکّر هنری در آن است. مسأله این است که آیا تفکّر اسلام میتوانسته منشأ تفکّر هنری باشد؟ به عبارت دیگر آیا میتوان پرسش از «نظر هنری » در اسلام کرد؟ آیا معرفت هنرس در اسلام داریم؟ اگر پاسخ به این سؤال منفی باشد، درباره آثار موجود هنری در عالم اسلام از معماری تا خطّاطی چه میتوان گفت؟ در این مقاله ابتدا آرای مختلف درباره نسبت میان دین و هنر به اجمال بیان میشود. سپس به این نکته میپردازد که اگر پاسخ به سؤال مذکور مثبت باشد باید ابتدا معرفت دینی را تعریف و آن را از ایدئولوژی دینی تفکیک کرد. و بعد مراد از درک و فهم هنری را در اسلام معلوم و آن را از هنر به معنایی که امروزه در قلمرو زیباییشناسی مدرن (aesthetics) فهمیده میشود، جدا کرد.
One of the main questions concerning the status of art in Islam is whether there is a knowledge or thinking in Islam as the origion of the works of art. In other words, is there any artistic vision in Islamic thought? If the answer to this question is negative, what can be said of the masterpieces of art from architecture to calligraphy in the world of Islam? However, if the answer is positive, there are following ambiguities which should be removed.
1. True religious knowledge in Islam should be distinguished from the dogmatic Islamic ideology.
2. The traditional concept of art in Islam should be discerned and be differentiated from the new concept of art in the realm of aesthetics.
Islamic art, knowledge, Islamic ideology, aesthetics, artistic criticism
معرفت هنری, هنر و دین, نقد هنری, هنر ایدئولوژیک, زیباییشناسی
7
17
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-149&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/29
1395/11/10
2017/01/29
1395/11/10
Shahram
Pazouki
شهرام
پازوکی
shpazouki@hotmail.com
0031947532846002426
0031947532846002426
Yes
مؤسّسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
fa
تبیین هنر واقعیت افزوده و نسبت آن با جهان واقعی
Augmented Reality and its Relation with Real Word
ظهور تکنولوژی و رسانۀ دیجیتال در هنر پدیدهای معاصر است. در تکنولوژی واقعیت افزوده، نمایی سهبعدی و تعاملی از جهان واقعی برای مخاطب ایجاد میشود که ترکیبی از واقعیت و مجاز میباشد. هنر واقعیت افزوده از این تکنولوژی به مثابۀ رسانه استفاده میکند. هدف از این مقاله تبیین هنر واقعیت افزوده و واکاوی این مطلب است که واقعیت ساخته شده در این هنر چه نسبتی با واقعیت جهان واقعی دارد. این پژوهش با روش تحلیل دادههای ویدئویی در حوزۀ جامعهشناسی و با استفاده از نظریه ادموند هوسرل، به تحلیل آثار هنر واقعیت افزوده که توسط هنرمند معاصر یوشع ابراهیم، در آپریل سال 2014 میلادی در مکزیک به نمایش در آمدهاند، میپردازد. نتایج نشان میدهد واقعیت تولیدشده توسط رسانۀ واقعیت افزوده با واقعیت جهان واقعی تفاوتی نداشته و مخاطب، نسبت به آن همچون پدیدههای واقعی کنش نشان میدهد.
Today, digital technology has affected many aspects of human life and art is one of them. In contemporary art, many artists deal with digital technology as a medium. Augmented Reality, a variation of virtual reality, is the art of super-imposing computer graphics over a direct or indirect view of the real world. Augmented Reality Art is artwork exhibited in a real world using Augmented Reality technology as medium.
The goal of this paper is to describe the characteristics and the main aspects of Augmented Reality Art and to analyze the reality that is made by Augmented Reality technology. For this purpose we use Pictorial Image Consciousness theory which is proposed by Edmund Husserl. By use of contemporary interpretive and qualitative approaches to video analysis, we will analyze such natural data as pictures and videos downloaded from internet. These videos show Augmented Reality artworks that were presented in an exhibition by new media artist Josue Abraham in Merida, Mexico on April,2014.
The subject percepts the augmented objects as natural objects because AR technology presents them to us as existing in the real world and as common perceptual objects. In addition, action of subject is not different from the ordinary one.
digital medium, augmented reality art, reality, interactivity , audience
رسانۀ دیجیتال, هنر واقعیت افزوده, واقعیت, تعامل, مخاطب
19
30
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-150&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/29
1395/11/10
2017/01/292017/01/29
1395/11/10
Reihaneh
Rafizadeh Akhavian
ریحانه
رفیعزاده اخویان
Reihaneh.rafizadeh@yahoo.comٍ
0031947532846002427
0031947532846002427
Yes
Mohammad Reza
Shirvani
محمدرضا
شیروانی
mr.shirvani@aui.ac.ir
0031947532846002428
0031947532846002428
No
Mohammad Javad
Safian,
محمدجواد
صافیان
safian@ltr.ui.ac.ir
0031947532846002429
0031947532846002429
No
Asghar
Javani
اصغر
جوانی
a.javani@aui.ac.ir
0031947532846002430
0031947532846002430
No
fa
پدیدارشناسی حضور اجراگر در شبیهخوانی
Phenomenology of Performer’s Presence in Shabihkhani
با کاربست رویکرد پدیدارشناسی در تحلیل شبیهخوانی با هدف روشنسازی شرایط بنیادین تحقق آن، کوشیدهایم به این پرسش پاسخ دهیم که: چگونه شبیهخوانی با عمل کلام جاری اجراگران و دیگر عناصر اجرایی قوام مییابد؟ این نحوه تحلیل متفاوت از نگرشی است که شبیهخوانی را صرفاً بر پایه ساختار متنی و ادبی آن تعریف میکند. در این مقاله براساس نظریه اشکال پدیداری حضور بازیگر در تئاتر که توسط برت. ا.ُ استیتس ارائه شده، پدیداری حضور اجراگر در شبیهخوانی تحلیل و ارزیابی شده است. استیتسک کاربرد پدیدارشناسی را در فهم ساختار صوری اجرای تئاتر از طریق بررسی نحوه حضور بازیگر به عنوان عنصر اصلی یک رویداد تئاتری و به طور خاص عمل کلام جاری در اجرا نشان داده است. وی همچنین سه حالت ضمیری خودبیانی، مشارکتی و بازنمایی را در رویارویی مخاطب با بازیگر در یک اجرای تئاتری معرفی کرده است. این سه حالت ضمیری میتواند به عنوان مبنایی در تحلیل چگونگی تجربه یک رویداد تئاتری در یک دوره تاریخی و زمینه فرهنگی، به کار گرفته شود. در چارچوب نظریه مورد اشاره، شبیهخوانی قطعه اجرایی سیال و ابَرگونهای میان سه حالت حضور اجراگر است که طی آن مخاطب و اجراگر در پیوندی دینامیک با یکدیگر جهانی مشترک از تجربه و آگاهی را رقم میزنند.
Using a phenomenological approach for analyzing Shabihkhani and elucidating the fundamental conditions for its realization, this paper would try to answer the following question: how performer’s verbal and performative elements constitute Shabihkhani? This analysis differs from other approaches in that it does not solely rely on textual and literal structure of Shabihkhani. The paper would draw on Bert States’s theory on performer’s presence in theatre, known as phenomenological modes, to further provide a critical evaluation and analysis of performer’s presence in Shabihkhani. States has demonstrated the use of phenomenology in understanding the formal structure of a performance through considering actor’s presence on stage as a main theatrical event in general and verbal communication during performance in particular. He also recognizes three modes of confrontation with audience, namely self-expressive mode, collaborative mode, and representative mode. These modes may serve as a basis for providing an analysis of a particular theatrical event in particular era or period of history. Using his theoretical framework, it is claimed here that Shabihkhani provides a cloudlike atmosphere among the three modes in the course of which audience and performer experience a shared experience of the world through a dynamic rapport to each other.
phenomenology, Shabihkhani, Ta’zieh, Bert States, self-expressive mode, collaborative mode, representative mode
پدیدارشناسی, شبیهخوانی, تعزیه, برت استیتس, حالت خودبیانی, حالت مشارکتی و حالت
31
43
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-151&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/292017/01/29
1395/11/10
2017/01/292017/01/292017/01/29
1395/11/10
Ali Asghar
Fahimifar
علی اصغر
فهیمیفر
Fahimifar@modares.ac.ir
0031947532846002431
0031947532846002431
No
Shahab
Pazouki
شهاب
پازوکی
shahabpazouki@gmail.com
0031947532846002432
0031947532846002432
Yes
fa
مفهوم طرد در اندیشه ژولیا کریستوا و بازتاب آن در هنر فیگوراتیو معاصر
The Meaning of Abjection in the Work of Julia Kristeva and its Reflection in Contemporary Figurative Art
نمایش فیگورهای نامتعارف، بدنهای مجروح، آسیب دیده و رنجور، گرایشی در هنر فیگوراتیو معاصر است که با عنوان «هنر ابجکت» و یا «هنر مطرود» شناخته میشود. این عنوان نخستین بار در دنیای هنر، در قالب نمایشگاهی از آثار فیگوراتیو هنرمندان معاصر در موزه ویتنی نیویورک مطرح شده است. هر چند که بیان مفهوم ابجکشن، طرد و آلودهانگاری که مترادف هم هستند، صرفاً به هنر معاصر اختصاص نداشته و در نقاشیهایی که از قرن 16 میلادی بجامانده نیز قابل مشاهده است. اما بهرهبرداری از این واژه در کلام فلسفی نخستین بار به سال 1982 برمیگردد؛ زمانی که ژولیا کریستوا، فیلسوف، روانکاو و زبانشناس معاصر نخستین بار آن را در مقاله «قدرتهای وحشت، مقالهای در باب طرد» به کار میبرد. هنر ابجکت و یا مطرود زاییده بحران زندگی معاصر است؛ زاییده جنگها، ویرانیها، بیماریها و قدرتهایی که انسان و سرنوشتش را هدف قرار داده است. بررسی ایده طرد در اندیشههای ژولیا کریستوا و بازتاب آن در زندگی و هنر فیگوراتیو معاصر، اصلیترین هدف این جستجوست. به منظور دستیابی به این هدف، اطلاعات بصورت اسنادی گردآوری شده و به روش توصیفی- تحلیلی ارائه میشوند. کریستوا ریشه طرد را در دوران کودکی جستجو میکند؛ یعنی هنگامی که نطفه هر آن چیزی که در انسان، به نام هویت شناخته میشود، در سایه میل به تمایز بسته میشود؛ تمایز از چیزی که هم در مغایرت با اوست و هم بخشی از او به شمار میآید و هیچگاه یک جدایی کامل نیست. آلودهانگاری که با انزجار و خشونت همراه است، هم هویت را میسازد و هم آن را تهدید میکند.
The depiction and presentation of abnormal figures and wounded, mutilated and sickly bodies is a trend in contemporary figurative art. This trend is known as “abject art”. In the world of art, this title was first used in an exhibition of figurative works by contemporary artists in New York’s Whitney Museum. Of course, the depiction of the abject and abjection is not exclusive to contemporary art and can also be seen in the paintings left for us from the sixteenth century. But the first use of these words in philosophical discourse belongs to the year 1982, i.e. when Julia Kristeva, a contemporary philosopher, psychoanalyst and linguist used it in her article “Powers of Horror, an Essay on Abjection”. Abject art is born of the crisis of modern art; it is born of the wars, destruction, diseases and powers that target humanity and its’ fate. Studying the idea of abjection in the discourse of Julia Kristeva and its reflection in contemporary life and art is the main goal of this endeavor. To reach this goal, information has been collected from documents and is presented in a descriptive-analytical manner. Kristeva searches for the roots of abjection in childhood: the time when the seed of all that is identified as identity in humans, germinates in the shadow of the desire to be different. The desire to differ oneself from that which is simultaneously both in contrast to and part of his being, a desire that never leads to a complete separation. Abjection accompanies hate and violence and not only makes identity, but also endangers it.
abjection, strangeness, Julia Kristeva, contemporary figurative art
طرد, بیگانگی, ژولیا کریستوا, هنر فیگوراتیو معاصر
45
58
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-152&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/29
1395/11/10
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/29
1395/11/10
Rima
Eslammaslak
ریما
اسلام مسلک
rmaslak@ut.ac.ir
0031947532846002433
0031947532846002433
Yes
Narges
Haririan
نرگس
حریریان
nharirian@ut.ac.ir
0031947532846002434
0031947532846002434
No
fa
بررسی «کیچ » از منظر زیباییشناسی و تأثیر این پدیده بر حس تعلق به مکان با معرفی نمونه موردی در معماری معاصر ایران (هتل بزرگ داریوش)
Studying “Kitsch Aesthetics and its Effects on the Sense of Place Attachment: the Case Study Dariush Grand Hotel in Iran
رسیدن به تعریفی جامع از پدیده «کیچ » با توجه به زمانمند بودن این پدیده و گستردگی حوزههای مرتبط با آن (پدیدهای که گاهی بسیار خطرناک نامیده شده و پارهای اوقات از نتایج مثبت این پدیده سخن به میان آمده است، گاهی آن را با سلیقه بد و فرهنگ توده مرتبط دانسته و گاه آن را در ارتباط با فرهنگ توده در جهت دستیابی به هویت از دست رفته آدمی در دنیای کنونی تصویر مینمایند) دشوار میباشد، ولی قدر مسلم، پیامدهای منفی «کیچ » را میتوان یکی از عوامل آشفتگی بصری معماری اکنون برشمرد.
در این پژوهش تلاش گردیده تا از طریق بررسی اسناد و منابع کتابخانهای، با روش توصیفی- تحلیلی، علاوه بر بررسی این پدیده از منظر زیباییشناسی، با هدف دستیابی به شاخصهایی برای تشخیص «معماری کیچ» در بستر معماری معاصر ایران، هتل داریوش کیش به عنوان «معماری کیچ » معرفی شود. همچنین منتج از آراء برخی محققان حوزه پدیدارشناسی، از دست رفتن حس تعلق به مکان نیز به عنوان یکی از عارضه های «معماری کیچ »، تدوین و تدقیق میگردد.
It might sound difficult to reach a consensus on definition of “Kitsch” due to temporal restrictions of found in this phenomenon, its extension to related fields, researcher’s various ideas about it and also various implications expected from this phenomenon (this phenomenon is sometimes related to bad taste and public culture, however, it can be thought of as the cudeavor of public culture to achieve its identity in contemporary world). Nevertheless, negative impacts of this phenomenon can be one of the reasons for current architectural visual chaos. This paper tends not only to investigate this phenomenon from the aesthetic perspective to obtain some necessary contemporary architecture, but also to introduce one sample (Darius Grand Hotel in Kish) through conducting a study on library sources and documents, and interpreting some field studies through a descriptive-analytical method. As a result, and in accordance with what some phenomenology scholars have said, it is concluded that: loosing sense of place attachment is one of the Kitsch architecture’s side effects.
Iranian contemporary architecture, Kitsch architecture, Kish Darius Hotel, sense of place attachment, aesthetics
معماری معاصر ایران, کیچ, حس تعلق به فضا, زیباییشناسی, هتل داریوش, معماری کیچ
59
74
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-153&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/30
1395/11/11
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/30
1395/11/11
Ali
Khodadadi
علی
خدادادی
Ali.kh1377@gmail.com
0031947532846002435
0031947532846002435
Yes
Mohammadreza
Sharifzadeh
محمد رضا
شریفزاده
M2_sharifzadeh1@yahoo.com
0031947532846002436
0031947532846002436
No
fa
چیستی و چگونگی شعر از نگره فارابی با تأکید بر دو رساله شعری وی: مقاله فی قوانین صناعه الشعراء و کتاب الشّعر
The Esssence and Quality of Poetry in Farabi’s his two Poetic Treatises: Kituboshe’r and Fi Qawanin Sena’ato Sho’ara
در سرآغاز ورود دانش فلسفه به قلمرو اندیشه مسلمانان، چیستی و چگونگی شعر از جمله دغدغههای فیلسوفان مسلمان به شمار میآمد؛ چه، علیرغم باور ارسطو، آنان فن شعر را جزو منطق قلمداد میکردند. پس تلاششان بر آن بود که بتوانند همتراز با دیگر کتابهای معلم اول از این کتاب نیز غفلت نورزند و در شرح و بسطشان بر این کتاب، به مراد ارسطو دست یابند. فارابی از جمله فیلسوفانی است که با این دغدغه به سراغ فن شعر ارسطو رفته است. او افزون به آنکه فن شعر را شرح و بسط میدهد، در کتابهای دیگرش جایگاه این فن و صاحبان آن را هم معین میکند. نگاه فارابی به فن شعر، عناصر تشکیلدهنده و بایستههای آن از این نگره، موضوعی است که کمتر در معرض بررسی و پژوهش قرار میگیرد. این جستار بر آن است نشان دهد وی درباره شعر چگونه میاندیشیده، چه تعریفی از شعر و اجزای آن به ویژه محاکات دارد، انواع شعر را چگونه میفهمد و فهم او به چه میزان به ارسطو نزدیک میشود. در نهایت بر پایه تحلیل باور معلم ثانی درباره شعر، روشن میشود وی دو نوع دیدگاه در این باره دارد: ۱. منطقی؛ ۲. فرهنگی. از دیدگاه نخست، شعر به دلیل به کارگیری مخیلات، فاقد ارزش معرفتی بوده، در پایینترین رتبه قرار میگیرد، اما از دیدگاه فرهنگی، در مرتبه دوم شهر و پس از فلسفه قرار میگیرد تا در مسیر آموزش اهل مدینه ایفای نقش کند.
In the beginning of logic’s entrance to the zone of Islamic thought, philosopher`s problem was to answer what the poetry was; because they thought poetry was a part of logic. They tried to explain it and find out what the meaning of a poem was. Farabi is one of these philosophers. He explained poetry and determined its position. Farabi’s point of view encompasses the elements of poetry. Little attention has been made to this viewpoint of Farabi by scholars. This paper aims to know how Farabi defines poetry and what types of poetry are there and what the meaning of mimesis is in Farabi`s point of view.
types of poems, Farabi, mimesis
انواع شعر, فارابی, فن شعر, گزاره شعری, محاکات
75
87
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-154&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/302017/01/30
1395/11/11
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/302017/01/30
1395/11/11
Ibrahim
Bazargani
ابراهیم
بازرگانی
ab19277@yahoo.com
0031947532846002441
0031947532846002441
Yes
fa
چرایی زیبایی با تأکید بر هستیشناسی صدرایی
Why the Beauty Exists? With the Emphasis on the baise of Sadraian ontology
ما جهان و اشیاء را زیبا مییابیم؛ اما سؤالاتی بی درنگ ذهنمان را میخلد: «چرا جهان به جای اینکه زیبا نباشد، زیباست؟» و «چرا انسانها به وجود زیبایی معتقدند؟». این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی و با تأکید بر هستیشناسی صدرایی، زیبایی را مساوق وجود و امری مشکک معرفی میکند و همچنین آن را دارای مظاهر و ذاتی کل هستی میشمرد. فاعل زیبایی جهان همان واجب الجمال یا حقیقت عینی زیبایی است. از آنجا که خارج از حقیقت وجود هم چیزی نیست، علت غایی نیز هموست. لذا جهان به عنوان معلول زیبایی مطلق و یا تجلی آن، زیبا میباشد. در پاسخ سؤال دوم میتوان گفت که انسانها از طریق شناخت زیبایی مطلق به عنوان علت یا مُظهرِ و همچنین از راه تأثیرپذیری از امور زیبا به وجود زیبایی معتقد میشوند.
We see the universe and the objects beautiful; but some questions immediately involve our mind: »why the universe is beautiful?« and »why the human beings believe in existence of the beauty?« In this article we want to answer such questions by the descriptive - analytical method and with the emphasis on Sadraian ontology. As a result, the beauty is equivalent to existence and they are the same. Therefore, beauty as the existence is a gradation of Reality, and has various manifestations. The upmost degree of it, that is Absolute Beauty, for his perfection is essentially beautiful. Thus, universe as his effect or manifestation is beautiful too. By awareness of Absolute Beauty as the cause or the Lightening and by seeing ourselves and other beautiful things as its effect or manifestation, we believe in existence of beauty.
beauty, perfection, existence, equivalent, cause, manifestation
زیبایی, کمال, وجود, مساوق, علت, تجلی
89
101
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-155&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/302017/01/302017/01/30
1395/11/11
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/302017/01/302017/01/30
1395/11/11
Abbas
Ghorbani
عباس
قربانی
0031947532846002438
0031947532846002438
Yes
Abolfazl
Ghorbani
ابوالفضل
قربانی
0031947532846002439
0031947532846002439
No
fa
طرح یک مناقشه؛ بازخوانی وجه هنری فتوّتنامهها از منظر اندیشۀ سنتّگرا
An Analysis on the Aspect of Art in Fotowatnamehs from the Perspective of Traditionalism
در اندیشۀ موسوم به سنتگرا-بر مدار قرائتی که دکتر نصر ارائه کرده است- تفکیک میان سه نوع هنر ضروری است. بر اساس این نگاه:
الف) هنر مقدّس دارای منشأ وحیانی بوده و از جانب خداوند و به واسطه فرشتگان، قدیسان و پیشوایان مذهبیِ شناخته شده بر انسان نازل شده تا نشانهای بر امر قدسی، که همان ملکوت الهی است، باشد.
ب) در هنر سنتّی، نشانههایی از مضامین، تعالیم و روح امر قدسی وجود دارد؛ اما این هنر مستقیما از سوی خدا یا به واسطۀ ملائکه و قدیسان عرضه نشده و در پیدایش آن، خلاقیت انسان عاملیت داشته است. البته هنرمندان این مشرب، خود را در مسیر خواست و هدایت امر قدسی قرار داده و در عالم سنتّی زیستهاند.
ج) هنر دینی، در معنای مصطلح فرهنگ معاصر، صرفاً به یکی از موضوعات مورد توجّه دین پرداخته و آن را با صورتی که با مبانی سنّتگرایان منطبق نیست، ارائه میکند. در این مورد ممکن است آنچه به صورت عرفی و تسامحی، هنر دینی خوانده میشود، در جهت دور کردن مخاطب از حقیقت امر قدسی بوده و زدودن تعالیم سنتّی را در پی داشته باشد.
حال پرسش مطرح در مقالۀ حاضر این است که هنر مطرح در فتوّتنامهها، با کدام یک از موارد سهگانۀ فوق انطباق مییابد؟
از نگاه نگارنده، فتوّتنامهها در طرح هنر قدسی کامیاب نبودهاند و به شرحی که خواهد آمد، در میانۀ هنر سنتّی و هنر دینی گام برداشتهاند.
If we consider Traditionalism in professor Nasr’s interpretation of it, is necessary to distinguish between three kinds of art:
A) Sacred art which originates from
Divine sphere by mediation of angels, saints or religious leaders. This kind of art is a sign of “Sacred” sphere, that is exactly Divine Kingdom.
B) Traditional art has some sign of Sacredness (in themes, teachings and characters). But in this kind, human creativity intervenes fully, and it is not correct to say that this kind origins from Divine sphere by holly persons.
C) Religious art simply reflects a religious topic, without any necessary connection with true religious theme and Traditionalism’s principal thoughts. So it is possible for what is being called Religious art in contemporary cultureto be employed and to function as anti-Sacred, anti-Traditional and untrue Religious art, and to remove the memory and legacy of Sacredness.
Now, the question is “which one of these arts corresponds to the art mentioned in Fotowatnamehs, text?” It seems that Fotowatnamehs have not mentioned Sacred art and as it will be argued here, these texts walk between traditional and religious art.
Fotowatnameh, sacred art, traditional art, religious art
فتوّتنامه, هنر مقدّس, هنر سنّتی, هنر دینی
103
115
http://kimiahonar.ir/browse.php?a_code=A-10-1-156&slc_lang=fa&sid=1
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/302017/01/302017/01/302017/01/30
1395/11/11
2017/01/292017/01/292017/01/292017/01/292017/01/302017/01/302017/01/302017/01/30
1395/11/11
Ahmad Reza
Ebrahimi
احمدرضا
ابراهیمی
ebrahimi_ar000@yahoo.com
0031947532846002440
0031947532846002440
Yes